• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

14 of 15inch Schmidt revo's? Nu weer 15 inch!!

Ik heb rode koni's en veren eronder. 60mm verlaagd.

P1030314.jpg

Hey Robbie! Wauw, en nog een bak ruimte in de achterkassen. Wat voor veren heb je gebruikt? Ik zou denk ik voor 40/60 willen gaan als ik dit zo zie.

Ik denk niet dat er voor nog veel comfort inzit, (drempels, kuilen in de weg) of wel?

Hij is inderdaad wel stug.

Er zitten rode veren onder.

Een diepe kuil merk je wel en een hoge drempel is ook wel te merken met de bodem of uitlaat.

Maar wie mooi wil zijn moet ook pijn lijden. :D

De bak ruimte achter is er wel maar dan moeten de banden op de 15inch 8j breed wel getrokken zijn anders lopen ze aan tegen de schermranden als je door een kuil rijdt.

Voor meer foto's zie mijn website. :thumbup

En dat zijn dan ook KONI veren? Is dat beter dat veren en schokbrekers van hetzelfde merk zijn?

En dat banden ' getrokken' zijn op de velg, is dat een andere manier dan dat je ze er normaal op legt?

(sorry voor de beginners vragen) :mad: :P

Getrokken banden zijn eigenlijk een paar maten smaller dan een standaard band.

De standaard band staan gewoon recht met de velg en de getrokken band loopt bol naar binnen, dan komt de velg iets maar naar buiten. (denk om de stoepranden)

Daardoor kan de auto ook lager komen.

Hier even een voorbeeld van een getrokken band.

Duidelijk verhaal over de banden. Ik vind dat ook niet echt mooi. Hou er zowiezo niet van als de wielen buiten de auto steken. volgens mij rijdt dat ook voor geen meter met zo'n lage ET waarde(spoorzoeken etc)

Liever heb ik dat de band net iets buiten de velg steekt, dan kun je ook nog eens 'op de tast' langs een stoeprandje parkeren.

Wat betreft vering: Misschien interessant om eens een 'verzamel' topic te openen met de vraag wat iedereen onder zijn ascona heeft liggen, en of men hier tevreden over is of niet?

Een hogere band zal eerder van een velg worden afgedrukt dan zo'n platte band, en het maakt dan niet uit hoe breed/smal de velg is.

En het verhaal dat een getrokken band bij extreem bochtenwerk naar binnen floept geloof ik al helemaal niet.

Enig groot nadeel bij getrokken band is dat je velg erg kwetsbaar is.

Terug
Naar boven