• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

15" onder Astra Coupé (vraag met spoed)

Bedankt voor de tip! :thumb Het is geen thuiskomertje, maar wel een stalen wiel. Zal zo dadelijk in m'n pauze eens gaan controleren. Wordt nog een hele klus, want de kofferbak ligt aardig vol met gereedschap en de LPG-tank steekt er half overheen, dus ben altijd al een kwartier bezig om de reserveband eruit te wrikken.

Ow, das balen. Want dat wel 100% zekerheid gegeven.

Zal vanavond eens kijken bij de thuiskomer van m'n ouders, uit de Vec-C. Als die er ompast, is het goed.

Kan ook wel ff kijken naar de velgjes van de Panda van m'n zusje. Die hebben wel een andere steek, maar als het om de rem heen gaat, is het prima.

Moet passen volgensmij onze zafira, zelfde onderstel als de astra met z18xe past het ook.. En remmerij van die van jou zou gelijk moeten zijn.

Ow, das balen. Want dat wel 100% zekerheid gegeven.

Zal vanavond eens kijken bij de thuiskomer van m'n ouders, uit de Vec-C. Als die er ompast, is het goed.

Kan ook wel ff kijken naar de velgjes van de Panda van m'n zusje. Die hebben wel een andere steek, maar als het om de rem heen gaat, is het prima.

Oja en anders morgen gewoon zoiezo even passen. voordat je ze koopt. Hoeft er maar 1 te zijn aan de voorzijde.

Moet passen volgensmij onze zafira, zelfde onderstel als de astra met z18xe past het ook.. En remmerij van die van jou zou gelijk moeten zijn.

Als ik zo op wat sites kijk waar ze velgen verkopen, kun je wel kiezen voor 15" voor de vijfgaats Astra Coupé.

Het zal dus wel kloppen. Toch vanavond even die thuiskomer van m'n ouders er onder hangen.

Ik dacht trouwens altijd dat de Astra Coupé wel andere remmen had dan de andere Astra's/Zafira's? Als een soort tussenmaat tussen de gewone Astra's en de OPC's. Wel standaard schijven achter, maar die zijn kleiner dan voor.

Oja en anders morgen gewoon zoiezo even passen. voordat je ze koopt. Hoeft er maar 1 te zijn aan de voorzijde.

Als ik zo op wat sites kijk waar ze velgen verkopen, kun je wel kiezen voor 15" voor de vijfgaats Astra Coupé.

Het zal dus wel kloppen. Toch vanavond even die thuiskomer van m'n ouders er onder hangen.

Ik dacht trouwens altijd dat de Astra Coupé wel andere remmen had dan de andere Astra's/Zafira's? Als een soort tussenmaat tussen de gewone Astra's en de OPC's. Wel standaard schijven achter, maar die zijn kleiner dan voor.

Bedankt! Maar wat ik dan weer vreemd vind (ik vind M-tech nooit heel duidelijk) is dat er staat dat het voor de Corsa C, Tigra Twintop en Meriva A geschikt is en een paar regels verderop staat er dan dat het geschikt is voor remklauwen van Astra G&H, Zafira A&B, Vec-B en de Meriva A...

Eens kijken of zoiets zelf mooi te frezen valt.

Dit klopt ook omdat onder de 4 gaats modellen deze klauwen weer niet passen. Oja, Die bosch en lucas klauwen geld enkel voor de achterzijde aan de voorzijde zijn bij alle type gelijk. De schijfdiameter en klauwen bij de opc's zijn trouwens achter gelijk met de gewone modellen. Ofwel geen verschil enkel per bouwjaar verschild het merk klauw. De bosch remklauwen zijn later vervangen namelijk door lucas.

Bedankt! Maar wat ik dan weer vreemd vind (ik vind M-tech nooit heel duidelijk) is dat er staat dat het voor de Corsa C, Tigra Twintop en Meriva A geschikt is en een paar regels verderop staat er dan dat het geschikt is voor remklauwen van Astra G&H, Zafira A&B, Vec-B en de Meriva A...

Eens kijken of zoiets zelf mooi te frezen valt.

Okay, dus samenvattend:

Voorremmen zijn altijd Bosch

Achterremmen zijn in de vroege bouwjaren Bosch, daarna Lucas

Van alle Astra's, inclusief de OPC, zijn de achterremmen qua diameter en klauw gelijk?

Op mijn (vijfgaats) Astra Coupé zou de remklauwbeugel uit jouw link wel passen? Inclusief de vijfgaats OPC-schijven natuurlijk.

Dit klopt ook omdat onder de 4 gaats modellen deze klauwen weer niet passen. Oja, Die bosch en lucas klauwen geld enkel voor de achterzijde aan de voorzijde zijn bij alle type gelijk. De schijfdiameter en klauwen bij de opc's zijn trouwens achter gelijk met de gewone modellen. Ofwel geen verschil enkel per bouwjaar verschild het merk klauw. De bosch remklauwen zijn later vervangen namelijk door lucas.

Terug
Naar boven