• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

15" onder een B-Ascona

McLambo

Woont hier bijna
Wie helpt me een keuze maken?

Ik wil graag 15"jes onder de B Ascona hebben op den duur, maar ik ben vrij kieskeurig, en ik kan maar weinig velgen vinden die ik echt leuk vind. (zowiezo weinig plaatjes van B-Ascona's te vinden met dikke wielen).

De 'Show je Ascona' en 'Dikke Ascona' topics heb ik al doorgenomen, helaas zijn veel van de 'oudere' plaatjes niet meer online.

Tot nu toe mijn favorieten:

Originele 400 velgen (5-gaats :mad: )

Verbreed staal (mag ook 14" zijn)

Mijn voorkeur gaat uit naar óf een klassieke look (verbreed staal, spaakvelgen), óf de sportieve look (rallye velgen, etc)

Als iemand nog oude foto's of plaatjes in het archief op de computer heeft staan, dan zou ik het erg waarderen als jullie die in dit topic kunnen plaatsen :wors

Hier alvast een paar plaatjes van mijn voorkeuren:

ascona%2006.jpg

duidelijk klassiek

64222157_3_large.jpg

DSCF0281.JPG

de welbekende

Dit soort velgen die in de autosport worden gebruikt zullen denk ik ook niet misstaan:

MO1580_l.jpg

:wors

Die laatste zijn MM velgen staan wel op marktplaats zijn mooie brede velgen ooit 1 setje verkocht met 225 banden eronder

he Lambo,

Ik heb nog van die dichte OZ's liggen 15" euhm OZ racing staat erop volgens mij.

Met van die vakjes rondom: zijn echt aparte velgen die heel moeilijk schoon te houden zijn...

origineel gepost door babyblue

Die laatste zijn MM velgen staan wel op marktplaats zijn mooie brede velgen ooit 1 setje verkocht met 225 banden eronder

Ik wil niet zeuren, maar die velgen van de laatste foto zijn Compomotive MO5 velgen. Toevallig zoek ik deze velgen ook al heel lang in 17" voor de Impreza.

origineel gepost door CoupeetjeJr

P1000428.jpg
deze zaten onder mijn vaders oude ascona

Dit zijn Mim velgen, zaten ook veel onder de BMW's E30. :thumbup

Ik heb even naar de link gekeken, en deze velgen zouden dus in 13" 115 euro kosten, en 125 euro voor 15" ?

Is geen geld :o:wors

LINKJE

Die HRW's is een goeie tip.

Ik zit op de foto's van de site te kijken, maar daar lijken die 15" net weer wat te lomp onder een ascona...

Kan ook komen doordat die rally wagens met een hele lage (negatieve) ET rijden...?

Ook vet die HRW's.

Ik zei van de week nog tegen mijn broer dat de velgen die ik nu heb toch de mooiste zijn van alle wielen die ik heb gehad.

P1030313.jpg

origineel gepost door 2000

Ik heb even naar de link gekeken, en deze velgen zouden dus in 13" 115 euro kosten, en 125 euro voor 15" ?

Is geen geld :o:wors

LINKJE

mja, dan heb je alleen de ET 20 die een beetje netjes uit gaat komen..

dan had ik ze persoonlijk wat dieper in de kast gehad.

maar dat is zeer zeker geen geld!!

@ Robbie: idd, Schmidt heeft sowieso heel erg dikke wielen in mijn ogen, die misstaan jou asci echt niet :thumbup

de HRW's zitten onder de rallyauto van Averdijk (Ascona B) en Wolves (Kadett CQP) en die hebben allebei verbreding, dus misschien dat ze zonder verbreding wel iets buiten de wielkasten uitkomen

origineel gepost door voederbiet

20875tj.jpg

kermit groene 7j x 15 viking velgen:cool:

Ja, die horen onder mijn kermit groene sedan ;):P

Terug
Naar boven