• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

15v laad spanning17v?

hallo nu ff het volgende als k met mn multi meter de accu meet heeft is 15.6 volt en wanneer de moter draait 17.5

is dit normaal bij een diesel met een 61 amp accu??

mvg menno

die zit er net nieuw op maar btw meer dan 13.4 volt ken er toch niet in n accu dat is toch mega slecht ja en waar zit die regelaar dan ongeveer bij de dyno zelf of??

Heb je met die universeelmeter ook wel eens bij een andere auto de spanning gemeten ?

Voor hetzelfde is je universeelmeter niet helemaal lekker en sta je straks voor jan l*l allerlei zooi te vervangen.

Spanningsregelaar zit volgens mij in/op je dynamo

okee bedankt ja het is ooit bij vervangen van dynamo begonnen toen begonnen de warmte en tank meter te storen verkeerde stande door te geven alleen als de moter draaide overspanning is dat nu dus maar apart hagel nieuwe dyno 2 weken oud maar ik zal wel kijken alvast bedankt

laadspanning moet iets meer als 14 volt zijn. 15 tot 17v is veel te veel en dat zal waarschijnlijk aan je spanningsregelaar liggen.

wat kan het gevolg zijn want hij rijd al 2 weken zo en heb gekeken maar zit bij mijn corsa niet op de dyno..teminste heb niets kunnen vinden.

Dat heel je Electrische Circuit langzaam naar de @%&$!&%&*$%&$&%& gaat, meer niet...

Willem

Haha je kunt het enig sinds indimmen voor nooddoor alle zware verbruikers tegelijk aan te zettenmaar ik zou er zelf zo snel mogenlijk wat aan doen want alles gaat kapot

een los draadje was de oorzaak de spanning nu is 14,2 volt met draaiende motor

tnx voor de info wellicht is mn dashbord wel aan t kloten met de hitte en tankmeter margoed..

Gelukkig dat je het gevonden heb!

heb het bij mijn astra G ook gehad. laaide 18 volt bij. vond de accu niet zo leuk. ik kwam erachter toen de klokken vaag gingen doen en ik ff onder kap keek. rook uit de accu...

Terug
Naar boven