• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

16 16V hoeveel PK`S eruit te krijgen?

maar een eaton is een roots.

Dus hoe je nu bij rotrex komt.

Verder geeft een roots charger minder vermogen bij deze waardes.

Maar goed jij zult het wel weten,

je hebt zo te horen meer ervaring met eaton charger op opel motoren als mij...

Succes met je project

maar een eaton is een roots.

Dus hoe je nu bij rotrex komt.

Verder geeft een roots charger minder vermogen bij deze waardes.

Maar goed jij zult het wel weten,

je hebt zo te horen meer ervaring met eaton charger op opel motoren als mij...

Succes met je project

[rquote=1845511&tid=140689&author=mar10manta]160-165PK is wel aardig , wat moet ik dan allemaal doen?[/rquote]

Begin eens met het volgende lijstje:

- Mantzel powerbox of dbilas (semi) throttlebodiekit

- Cylinderkop laten flowen

- Spaghetti spruitstuk met fatsoenlijk uitlaatsysteem

- Nokkenassen met een hogere lift en iets wilder als standaard.

- Rollenbank afstelling

Mijn voorkeur gaat uit naar de dbilas throttlebodies set (semi). Ok deze is wat duurder als een powerbox van mantzel maar geeft je meer vrijheid en kun je aardig ver doorgaan met tunen..

[rquote=1845511&tid=140689&author=mar10manta]160-165PK is wel aardig , wat moet ik dan allemaal doen?[/rquote]

Begin eens met het volgende lijstje:

- Mantzel powerbox of dbilas (semi) throttlebodiekit

- Cylinderkop laten flowen

- Spaghetti spruitstuk met fatsoenlijk uitlaatsysteem

- Nokkenassen met een hogere lift en iets wilder als standaard.

- Rollenbank afstelling

Mijn voorkeur gaat uit naar de dbilas throttlebodies set (semi). Ok deze is wat duurder als een powerbox van mantzel maar geeft je meer vrijheid en kun je aardig ver doorgaan met tunen..

[rquote=1859720&tid=140689&author=mr-turbo]80-100pk vermogenswinst bij 0.4 bar op een 1.6 ? Dat gaat hem niet helemaal worden vrees ik....

Wil je zo'n vermogenswinst hebben met 0.4 bar dan móet de ONGBLAZEN standaard motor al minimaal een 250-280pk geven....:sleeping[/rquote]

ja idd. om 100 pk winst te halen met een roots kompressor op een 1.6 zul je minimaal 1.2 bar moeten draaien. met een schroef kompressor kun je iets minder druk draaien maar echt geen 0.4.

[rquote=1859720&tid=140689&author=mr-turbo]80-100pk vermogenswinst bij 0.4 bar op een 1.6 ? Dat gaat hem niet helemaal worden vrees ik....

Wil je zo'n vermogenswinst hebben met 0.4 bar dan móet de ONGBLAZEN standaard motor al minimaal een 250-280pk geven....:sleeping[/rquote]

ja idd. om 100 pk winst te halen met een roots kompressor op een 1.6 zul je minimaal 1.2 bar moeten draaien. met een schroef kompressor kun je iets minder druk draaien maar echt geen 0.4.

Terug
Naar boven