• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

16 inch hoeveel bar?

gemiddeld rond de 2.2 - 2.4 bar als je banden getrokken staan is meer beter maar als je originele velgen en banden hebt staat het binnen in je tankdop.

gemiddeld rond de 2.2 - 2.4 bar als je banden getrokken staan is meer beter maar als je originele velgen en banden hebt staat het binnen in je tankdop.

heb in mijn banden onder de G station sport 2.4 bar rondom en ook 16" en bij mij lijkt het ook net of er te weinig in zit .

zal wel normaal zijn dan ;)

heb in mijn banden onder de G station sport 2.4 bar rondom en ook 16" en bij mij lijkt het ook net of er te weinig in zit .

zal wel normaal zijn dan ;)

Ik zet rondom op mijn 16" originele Opel velgen (Astra H met dieselmotor) 2,6bar en ik vind dat het nog redelijk aangenaam rijdt.

Wat ik raar vind en ik blijkbaar niet alleen is dat de banden nog soms te bol staan naar mijn zin, ondanks de hoge druk... maar als ik dan meet blijkt dat er niets uit is.

Ik zet rondom op mijn 16" originele Opel velgen (Astra H met dieselmotor) 2,6bar en ik vind dat het nog redelijk aangenaam rijdt.

Wat ik raar vind en ik blijkbaar niet alleen is dat de banden nog soms te bol staan naar mijn zin, ondanks de hoge druk... maar als ik dan meet blijkt dat er niets uit is.

Dat ze bol staan is niet heel gek, want de druk van de auto op de band die moet toch ergens heen en naar onder kan niet! ;)

Te harde banden zorgen voor slijtage in het middels (band raak niet over de gehele breedte de weg) en te slappe band aan de zijkanten.. Iets harder dan in je tankdop staat is geen enkel probleem, maar 3 bar en in je eentje in de auto dat lijkt me niet comfortabel rijden en kan voor onnodige slijtage zorgen.

Dat ze bol staan is niet heel gek, want de druk van de auto op de band die moet toch ergens heen en naar onder kan niet! ;)

Te harde banden zorgen voor slijtage in het middels (band raak niet over de gehele breedte de weg) en te slappe band aan de zijkanten.. Iets harder dan in je tankdop staat is geen enkel probleem, maar 3 bar en in je eentje in de auto dat lijkt me niet comfortabel rijden en kan voor onnodige slijtage zorgen.

@Jefkere wrote:Ik zet rondom op mijn 16" originele Opel velgen (Astra H met dieselmotor) 2,6bar en ik vind dat het nog redelijk aangenaam rijdt.

zijn het nieuwe banden oppassen als er een ei opstaat dan is er iets met het ijzer

@Jefkere wrote:Ik zet rondom op mijn 16" originele Opel velgen (Astra H met dieselmotor) 2,6bar en ik vind dat het nog redelijk aangenaam rijdt.

zijn het nieuwe banden oppassen als er een ei opstaat dan is er iets met het ijzer

Hangt ook van de breedte maat van de velg af .

Een 205 band op 7,5 j zal minder bol staan dan een 225 .

Je kan wel zeggen neem extra brede band maar als je velg wat smal is ziet dat er ook niet uit

Zet ze altijd op 2.5 bar ongeacht de bandenmaat

Hangt ook van de breedte maat van de velg af .

Een 205 band op 7,5 j zal minder bol staan dan een 225 .

Je kan wel zeggen neem extra brede band maar als je velg wat smal is ziet dat er ook niet uit

Zet ze altijd op 2.5 bar ongeacht de bandenmaat

@marzaz wrote:@Jefkere wrote:Ik zet rondom op mijn 16" originele Opel velgen (Astra H met dieselmotor) 2,6bar en ik vind dat het nog redelijk aangenaam rijdt.

Neenee, dat is het niet :) dat zou ik zelf herkennen hoor :)

Terug
Naar boven