• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

16 inch velgen onder Corsa C. Past dit?

Fastsmoke

Post weinig
Passen 16 inch velgen met bandenmaat 205x45x16 onder een Corsa C zonder problemen? Kan dit mogelijk aanlopen in die wielkasten of heb je daar geen last van met deze maat?

Het zal vast passen, maar de afmeting is eigenlijk te groot voor de corsa c.

Dus je hebt dan een hogere afwijking op je teller.

Op mijn c zit ook 16 inch, maar vergeet niet ook naar de et waarde van de velg te kijken..

Opzich zou dit prima moeten passen,

Ik had zelf 205/40/17 onder m'n corsa c.

Liep alleen aan bij volop insturen, maar dit komt eigenlijk bijna nooit voor.

Er is zelfs iemand geweest met 18 inches onder z'n corsa.

Enige wat hierboven gezegd wordt is dat je eve moet kijken naar de et-waarde.

Ook zal je km-teller wel afwijken. Volgens mij bestaat er een site waarop dit wordt aangegeven weet hem even niet uit m'n hoofd.

Anders even aanmelden op www.corsa-c-drivers.com

Ik vraag dit even voor iemand die mogelijk mijn aangeboden Astra G sportvelgen wil kopen. Deze staan op het forum aangeboden onder velgen.

Ik ga met jullie info aan de slag en zal even de et waarde proberen te achterhalen. Bedankt voor zover!!

Oja, klopt het dat je op de teller langzamer gaat rijden? Dat als je bijv. 80 rijdt je in werkelijkheid bijvoorbeeld 78 rijdt. Dit was wel het geval altijd bij mijn Astra, maar wil het even zeker weten:-).

Als je de juiste bandenmaat om de velgen hebt gaat je teller niet afwijken. 16" moet prima passen zijn orgneel voor de gsi ook 16".

Ik heb even op google gezocht hoe ik de et waarde kan meten. De breedte van de velg is 180mm. Vanaf één kant gemeten meet ik 140mm naar de achterkant van het hart van de velg. De achterkant wat tegen de naaf aankomt van de auto. 140-50mm=90mm tot de helft van de velg. Ik kom dus uit op een ET waarde van 50. Kan dit kloppen?

Is dit een probleem onder een Corsa C?

Heb nog even gekeken... Het enige dat erin staat is HT 28 en een soort kruisje met middenin 90. Alsof het een hart van iets aangeeft. Lijkt hierop: -90- en dan ook 2 van die streepjes verticaal onder en boven. Dat is het enige dat ik kan vinden...

Dit zijn de velgen waar het om gaat: http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=7135" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien kent iemand ze wel en weet de ET waarde...

Heb gisteravond de velgen opgehaald en vandaag even gemonteerd.

527655e42c0fe-corsa.jpg

Staat wel goed al zeg ik het zelf. Voor zover ik kan zien loopt niks aan en past het prima.

Ben nu van breedte 175 naar 205 gegaan in de band. Op de snelweg maakt dit nu wel iets meer geluid maargoed dat nemen we maar voor lief!

Terug
Naar boven