• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

16v in een manta A????

dr_antrax

Post weleens wat
hey mensen,

een vriend van me wil een 16v in een A manta inbouwen wat moet er allemaal aangepast worden

wat is verschil tussen een 16v in een a en een b manta

volgens mij zelfde,alleen zal je een brandstofpomp moeten plaatsen,neem aan dat het geen 19E was namelijk.

verder zelfde als bij b,

correct me if i rong

ligt eraan hoe standaard die Manta A is.

als de originele radiator erin zit zou ik er een van B manta plaatsen.

Remmen aanpassen is ook geen overbodige luxe.

automatenas van B manta

Kabels van dynamo en starter verlengen, koelsysteem ''aanpassen'' achterop kop. Kabelboom leggen. Het is wel meer werk is als een 2400 inbouwen:wors

Mooiste is dat je een DIS motor neemt.

Schutbord iets inkloppen voor je nokkenassensor en kachelbak wat naar achteren fóhnen, verder je elleboogstukje wat bewerken bij de binnendste bout van je subframe rv, anders stoot je 18s carter hier tegenaan. (bij mij tenminste)

suc6

origineel gepost door Lemx

Vergeet de uitlaat niet, die moet ook vermaakt worden.

Grts Richard

Bij een B manta niet dan? gaat om het verschil...

Wanneer je het eerste type A heb, zul je ook nog andere motorsteunen moeten maken.

origineel gepost door Jo

Wanneer je het eerste type A heb, zul je ook nog andere motorsteunen moeten maken.

en wat moet je eraan veranderen we hebben nu motorsteunen die uit een kadett c kwamen

origineel gepost door dr_antraxen wat moet je eraan veranderen we hebben nu motorsteunen die uit een kadett c kwamen

Je heb de motorsteunen (van het blok) van een Manta B 1.8 nodig Deze pasten volgens mij direct op de steunen van de voortrein op een Manta A type 2.

Bij het eerste type is de ophanging anders er mist een stuk ijzer die op de dwarsbalk is gelast.

origineel gepost door hanzzz

origineel gepost door dr_antraxen wat moet je eraan veranderen we hebben nu motorsteunen die uit een kadett c kwamen

Je heb de motorsteunen (van het blok) van een Manta B 1.8 nodig Deze pasten volgens mij direct op de steunen van de voortrein op een Manta A type 2.

Bij het eerste type is de ophanging anders er mist een stuk ijzer die op de dwarsbalk is gelast.

Klopt.

Wil iemand zo vriendelijk zijn om de afmetingen van deze steuntjes te posten?

Zou helemaal geweldig zijn als er een soort bouwtekening/schetsje bij kan,dan kan iedereen die een type 1 as heeft deze steunen zelf maken!

waaronder ik zelf;)

Tuurlijk is dat minder werk,

maar dan moet ik er wel 1 zien te scoren.

Of woont er hier iemand in de buurt van Leiden die een type 2 vooras heeft liggen en wil verkopen??reacties per u2u aub...:cool:

Jammer!Maar wil dan iemand anders die er 1 in de schuur heeft liggen de maten doorgeven?Of een foto posten?

Zijn de steunen van een vooras van een b-manta ook te gebruiken en zo ja,wil iemand er een as aan opofferen?:wors

Terug
Naar boven