• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

17" velgen op mijn Vectra?

Dennis Hessels

Post weinig
Ik heb een mooi setje originele Opel velgen gevonden. Ze zijn 17" LM en er zitten goede Goodyear banden onder met de maten: 215/45/R17 91W 5x110

De verkoper zegt dat ze onder een Vectra uit 1999 vandaan komen dus denk ik dat ze ook moeten passen op mijn Station Estate 1.6 16V uit 2000.

Is mijn gedachte wel juist?

Ik had de bandenmaat niet helemaal goed, de waardes zijn:

215/50/R17 91W

5 X 110

7j x 17 ET 41

Kan dit onder een Vectra B2 ?

Ik heb dit gevonden ter vergelijking:

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

195/65-15 127mm 317mm 634mm 1993mm 502 0.0%

215/50-17 108mm 323mm 647mm 2032mm 492 1.9%

Ik zit met een gelijkaardig vraagje,

heb ook een paar 17" velgen 5x110 ET41 met banden gevonden voor onder mijn B2 caravan,

de bandenmaat is 225/45/17.

Zou dit wel passen?

Bij een 2.0 16V of V6 kan dit wel gevolgen hebben, deze gaan dan in de wielkastranden aan lopen achter.

Willem

is wel meer ruimte, maar sluit niks uit..

Beste is proberen, en dan met een testritje een GOEDE kuil zoeken...

de kleinere motoren hebben een smaller spoor achter..

Willem

Nou, ze zitten erop!

215/50/R17 91W

Borbet K1 Opel (7 spaaks?)

5 X 110

7j x 17 ET 41

Het ziet erg zeer mooi uit (jaja, foto's komen deze week ;-))

Alles loopt lekker vrij al houdt het niet veel over. Enige waar ik mij nu 'zorgen' over maak is het feit dat de auto soms lijkt te 'wiebelen' cq. 'trillen'. Is dit een kwesties van opnieuw balanceren/uitlijnen?

@Dennis Hessels wrote:Nou, ze zitten erop!

215/50/R17 91W

5 X 110

7j x 17 ET 41

Alles loopt lekker vrij al houdt het niet veel over. Enige waar ik mij nu 'zorgen' over maak is het feit dat de auto soms lijkt te 'wiebelen' cq. 'trillen'. Is dit een kwesties van opnieuw balanceren/uitlijnen?

ja foto's!!! :jerry

@Dennis Hessels wrote:Nou, ze zitten erop!

215/50/R17 91W

5 X 110

7j x 17 ET 41

Heb hetzelfde met mijn 17" velgen, véél gevoeliger op het wegdek... hier in belgie liggen de wegen niet allemaal mooi vlak, en hij durft nu nogal vlug eens naar links of rechts trekken...

De dag na dat ik m'n velgen heb gemonteerd heb ik hem opnieuw laten uitlijnen, maar het probleem is nog altijd niet verholpen.

In het begin was het erg storend, maar nu heb ik mijn rijstijl er al wat aan aangepast en denk ik eerder dat dit is omdat het grotere velgen zijn?

Of weet er iemand een andere uitleg??

Heb er in elk geval vorig weekend meer dan 800km met gereden, eigelijk zonder problemen dusja :hmmz

Ik heb alle vier de velgen laten balanceren en de monteur heeft de banden een paar keer een slag gedraaid op de velg, probleem is nu weg! Uitlijnen was bij mij niet nodig omdat hij niet trok in het stuur.

Terug
Naar boven