• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

18 inch onder een Zafira-A

@SigNumberOne wrote:

als je velgen te ver uitsteken, is je ET waarde dus te laag ;)

Ja dus?? Heb ik anders gezegd dan??? ;)

Zie post hierboven. Heb aangegeven dat ik nu ET41 heb, terwijl er origineel ET43 op zat ;)

Er wordt nu 3mm afgedraaid, dus ik krijg ET44.

Overigens steken ze ook verder uit, dan eerst, omdat ik nu bredere banden heb.

Heb de velgen naar velgenservice gebracht in oostvoorne. Ik ga ze zometeen al ophalen.

Worden zo nog dure velgen :( of heb je de schade nog beperkt weten te houden???

En dat afdraaien en kan dat zomaar zonder gevolgen voor de velgen of zit daar ook een maximum aan??

Ja en Nee......

Het zit nu voorlopig goed, maar mn stuur trilt :S en om nou 40 km te gaan rijden om enkel mn banden te balanceren......

Zo ziet het er nu uit, naar mijn mening stukken beter, hoop dat het ook nog effectief is.

09082011986.jpg

Ik heb nu dus ET44

Schade was 140 euro, komt voornamelijk door het weer eraf en monteren van de banden.

Afdraaien kan maar tot een maximum, moet wel genoeg "vlees" overblijven. Kon maximaal 3,5mm eraf worden gehaald.

Die ET waarde zal nou toch wel goed zijn??

En dat balanceren?? ff rond bellen had er hier 1 die 2 banden doet voor 15 euro..........

Eigenlijk gaat het mij nu juist om die 15 euro. Ik woon tegenover een autogarage, waar ze zo kunnen balanceren. Maar dan kan ik WEER geld uit gaan geven, om even te balanceren.

Daar zal het nu wel op uitkomen, want als ik 40 km moet rijden, hoef ik die 15 euro niet aan hun te betalen maar aan de benzinepomp.

Vandaag nog even een foto gemaakt...zo ziet ie er nu uit. Velgen even opnieuw schoongemaakt. Kon zo met shampoo alles eraf vegen, zonder velgenreiniger. Toch handig om sealant erop te zetten :D

09082011991.jpg

Ja en Nee......

Het zit nu voorlopig goed, maar mn stuur trilt :S en om nou 40 km te gaan rijden om enkel mn banden te balanceren......

Zo ziet het er nu uit, naar mijn mening stukken beter, hoop dat het ook nog effectief is.

09082011986.jpg

Ik heb nu dus ET44

Ben nu wel tevreden over resultaat;

Van de verkoper; Pitstop Tuning in Lelystad, ben ik in het algemeen tevreden over de levering, van de afterservice wel weer wat minder.

Had hem het probleem verteld van aanlopen, volgens Pitstop lag dat dus aan de auto, velgen zijn 100% ok.

Had hem verteld dat OPC 17" velgen ET47 hadden, maar volgens hem, ging dat niet passen...... :S

Mijn probleem zit dus in de schokdempers en vering, moest dat op gaan lossen met bumperstops. Dat vind ik dus wel jammer. Denk dat elke verkoper zegt dat zijn spullen goed en juist zijn, maar goed.

Ze hadden me nog wel doorverwezen naar een afdraaier, maar dan ben ik ook zo rond de 130 euro kwijt, inclusief demonteren en monteren van de banden.

Tevens vond ie het normaal dat de banden uit de auto steken.

Dus qua afterservice met "problemen" vind ik dit wel weer jammer, maar goed.

Heb het zelf maar af laten draaien en heb er een goed gevoel over nu.

Die ET waarde zal nou toch wel goed zijn??

En dat balanceren?? ff rond bellen had er hier 1 die 2 banden doet voor 15 euro..........

Ja ik ken dat gevoel je denkt voor een bepaald bedrag wat aan te schaffen of klaar te zijn maar er komt altijd weer wat bij en altijd weer boven het budget :cry

Normaal dat banden uit de auto steken :hmmz volgens mij is dat een APK afkeur voor zover ik weet.

Ik heb nog geen problemen ondervonden met die OPC velgen en volgens mij zijn er meerder hier op het forum die

ze onder een niet OPC hebben, ik heb er in ieder geval niks over gelezen.

Maar ja ik denk dat dat een standaard verkooppraatje is :D

En nu helemaal klaar :D

Eigenlijk gaat het mij nu juist om die 15 euro. Ik woon tegenover een autogarage, waar ze zo kunnen balanceren. Maar dan kan ik WEER geld uit gaan geven, om even te balanceren.

Daar zal het nu wel op uitkomen, want als ik 40 km moet rijden, hoef ik die 15 euro niet aan hun te betalen maar aan de benzinepomp.

Vandaag nog even een foto gemaakt...zo ziet ie er nu uit. Velgen even opnieuw schoongemaakt. Kon zo met shampoo alles eraf vegen, zonder velgenreiniger. Toch handig om sealant erop te zetten :D

09082011991.jpg

Ben nu wel tevreden over resultaat;

Van de verkoper; Pitstop Tuning in Lelystad, ben ik in het algemeen tevreden over de levering, van de afterservice wel weer wat minder.

Had hem het probleem verteld van aanlopen, volgens Pitstop lag dat dus aan de auto, velgen zijn 100% ok.

Had hem verteld dat OPC 17" velgen ET47 hadden, maar volgens hem, ging dat niet passen...... :S

Mijn probleem zit dus in de schokdempers en vering, moest dat op gaan lossen met bumperstops. Dat vind ik dus wel jammer. Denk dat elke verkoper zegt dat zijn spullen goed en juist zijn, maar goed.

Ze hadden me nog wel doorverwezen naar een afdraaier, maar dan ben ik ook zo rond de 130 euro kwijt, inclusief demonteren en monteren van de banden.

Tevens vond ie het normaal dat de banden uit de auto steken.

Dus qua afterservice met "problemen" vind ik dit wel weer jammer, maar goed.

Heb het zelf maar af laten draaien en heb er een goed gevoel over nu.

Ja ik ken dat gevoel je denkt voor een bepaald bedrag wat aan te schaffen of klaar te zijn maar er komt altijd weer wat bij en altijd weer boven het budget :cry

Normaal dat banden uit de auto steken :hmmz volgens mij is dat een APK afkeur voor zover ik weet.

Ik heb nog geen problemen ondervonden met die OPC velgen en volgens mij zijn er meerder hier op het forum die

ze onder een niet OPC hebben, ik heb er in ieder geval niks over gelezen.

Maar ja ik denk dat dat een standaard verkooppraatje is :D

En nu helemaal klaar :D

Terug
Naar boven