• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

18 inch velgen vraag

Ik heb 18 inch velgen, ET35 en 7,5J en dat liep aan de voorzijde net aan. Heb hem 35mm verlaagd.

Hiervoor heb ik de wielranden aan de voorzijde iets plat laten rollen en heb nu geen problemen maar denk dat wat jij aangeeft niet gaat passen.

origineel gepost door Arjan Kuijper

Ik heb 18 inch velgen, ET35 en 7,5J en dat liep aan de voorzijde net aan. Heb hem 35mm verlaagd.

Hiervoor heb ik de wielranden aan de voorzijde iets plat laten rollen en heb nu geen problemen maar denk dat wat jij aangeeft niet gaat passen.

He arjan,

ik had op de oude calibra van mij 18 inch 8j breed ET 35,wel was die rondom 60mm verlaagt.hiervan waren de wielkasten voor ook uitgerold achterzijde niets aan gedaan.

Voor ben ik niet zo bang dat ze gaan passen maar achter wel.

maar 1 ding snap ik dan niet,als die 60 verlaagt is 17 inch 9,5j gaat wel weer met een et waarde van 42 en 235er band derop. Achterzijde wel te verstaan.

En als ik de wielkasten een klein beetje uitrol dan?>

ik rij ook met 18 inch, ET35 en 7,5 J en slechts 20mm verlaging en 215 brede banden.

Achter past het bij mij makkelijk, voorloopt het al iets aan

8,5 J gaat zeker niet passen met ET35 of je moet dingen gaan aanpassen.

de achterkant lijkt mij nog niet eens zozeer het probleem :hmmz

origineel gepost door AsconaC20NE

ik rij ook met 18 inch, ET35 en 7,5 J en slechts 20mm verlaging en 215 brede banden.

Achter past het bij mij makkelijk, voorloopt het al iets aan

8,5 J gaat zeker niet passen met ET35 of je moet dingen gaan aanpassen.

de achterkant lijkt mij nog niet eens zozeer het probleem :hmmz

hmmmmmmm heb wel een kw variant 2 schroefset dus zou hem flink stug kunnen maken voor,achter word de auto toch begrenst dat die niet meer kan veren of altans nauwelijks

kan op slotje,we gaan het gewoon doen,maken het wel passend:D:D:D:D

Wat is het nu geworden??????????

Schmidt spaceline velgen 18 inch 8,5 en 10j!!!!

Foto's volgen

dit zijn mijn velgen die ik nu gekocht heb.

dit is de 10j versie

ABCD0007-2.jpg

dit de 8,5j versie

ABCD0008-2.jpg

passen gaat het zeker weten,alles is passend te maken,uitrollen moet zo en zo gebeuren

Dasmoerf rijd ook met dezelfde j waardes rond dus het gaat wel:D:D:D

en ik kan jullie zeggen dat het gewoon past,aanlopen is maar minimaal, nu moet ik een klein beetje gaan rollen.

Eerst komen er andere banden op kijken hoever het dan nog aanloopt,misschien is het dan al weg.....

Terug
Naar boven