• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

18 of 19 inch velgen

Ow, maar je bedoelt natuurlijk dat de wielkas dan mooier gevuld wordt dan dat het nu is...ik stoor me er nu niet aan dus voor mij is het perfect.

@Emaster wrote:Hmm...ben ik nou gek of....deze calculator geeft volgens mij aan dat 225/40/18 bijna dezelfde verhoudingen heeft dan een 225/45/17 ?

rims-1.png

Of je gek bent heb ik geen mening over :jerry

En het rekensommetje wat je daar van het net plukt klopt als een bus. Het is namelijk een vergelijk tussen verschillende maten welke anders uitpakt als je 1 van de 2 maten wijzigt, evident.

Nu wil het echter, los van de discussie en beleving over wielkasten vullen en comfort, zo dat die jongens van Opel een parametersetting in de canbus hebben waarmee je de

Bandenmaat kunt instellen waar je mee rijdt om zo doende de afwijking op je teller te niet te doen. :thumb

Groet jraaf

Dacht ik net dat ik er uit was...breng je me weer aan het twijfelen haha! want als ik zo kijk stoor ik me er niet aan dat er wat ruimte in de wielkas is, maar kan me wel indenken dat het mooier staat met 225/45 en als de afwijking in te stellen is...hmmm haha wat is goede raad he! heb jij een foto van hoe je wagen er nu met 225/40/18 uitziet?

Er zijn 4 categorieën banden waar je uit kunt kiezen in de tech2 (m.b.t. de omtrek) helaas weet ik zo niet welke dat exaxt zijn maar er zitten dus mogelijkheden voor een andere banden maat

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

toen ik de bc van mijn zafira van taal liet omzetten bij de dealer is ook de bandenmaat van 17 naar 18 gezet. ik had 225 40 18 en de teller klopte perfect.

Super,

Moet zeggen vind de 225/40 zeker niet misstaan ziet er gewoon top uit! ( neem aan dat de wagen in het begin van het topic nog niet verlaagd was? )

@jraaf wrote::thumb linkje naar m'n topic.

viewtopic.php?f=6&t=139395

Groet jraaf

de bandenmaat kan je gewoon met een opcom instellen, dus ik zou voor 225/45 gaan of 215/50 ( maar die maat is duurder )

Maar dan worden de verhoudingen in de wielkas anders, die houd ik het liefste zoals deze nu zijn, dus dan zou 225/40 voor mij beter zijn.

@wagnas wrote:Ik zie weinig Vectra's rondrijden met echt brede wielen.:) Men gaat tegenwoordig vaak voor bijvoorbeeld 8Jx18 met 225 banden.

Waarom niet voor iets van 9.5Jx17 met 225 banden en achter 10.5Jx17 met 245 banden. Dat is meer dat Duitse effect wat velen bewonderen. Het zal iets eerder aanlopen maar mischien met goede verlagingset en goed et-waarden uitzoeken moet het toch te doen zijn.

Helemaal mee eens! :thumbup mijn gts heeft bbs le mans met voor 8,5x19 met 225/40_19 en achter 9.5x 19 met 235/40_19.

Verder een v_maxx verlagingsset van 1 cm. Vind het zelf goed uitzien en krijg ook regelmatig leuke reacties erop. En ook erg belangrijk, niks loopt aan. :thumb

Succes met je keuze.

Gr ralph

@ralph3000 wrote:@wagnas wrote:Ik zie weinig Vectra's rondrijden met echt brede wielen.:) Men gaat tegenwoordig vaak voor bijvoorbeeld 8Jx18 met 225 banden.

Waarom niet voor iets van 9.5Jx17 met 225 banden en achter 10.5Jx17 met 245 banden. Dat is meer dat Duitse effect wat velen bewonderen. Het zal iets eerder aanlopen maar mischien met goede verlagingset en goed et-waarden uitzoeken moet het toch te doen zijn.

Helemaal mee eens! :thumbup mijn gts heeft bbs le mans met voor 8,5x19 met 225/40_19 en achter 9.5x 19 met 235/40_19.

Verder een v_maxx verlagingsset van 1 cm. Vind het zelf goed uitzien en krijg ook regelmatig leuke reacties erop. En ook erg belangrijk, niks loopt aan. :thumb

Succes met je keuze.

Gr ralph

:kewlpics :jerry :kewlpics

Zit al een tijdje op het forum, maar zal eerst eens uitzoeken hoe ik foto's moet plaatsen. Triest he! :jerry

Zal mijn best doen en proberen spoedig wat foto's te plaatsen.

Gr ralph

Mooie wagen. DRL had ik aan de bovenkant van de inham gevezen ipv onderkant maar niettemin een lekkere witte wagen :thumb

ik heb er 225-45-18 onder liggen en het vult de wielkassen goed op en het staat wel gelikt en het comfort is goed

als het goed is moet het zo gelukt zijn met de foto's.

gr ralph

http://img42.imageshack.us/img42/9417/152nbq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img525.imageshack.us/img525/5314/154cc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img208.imageshack.us/img208/1894/151if.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img52.imageshack.us/img52/9761/149fyx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img189.imageshack.us/img189/7351/156oe.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven