• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

18" ????

Op de achter as hoogstwaarschijnlijk wel.

Op de voor-as zal je waarschijnlijk je wielkasten ruimer moeten maken.

Ik heb, met 7Jx17/ET49 en een verlaging van slechts 30mm aanloop problemen aan de rand van de plastic binnenkuip boven de voorwielen.

Dat is icm 215/45/17 banden.

Met 195/45/17 is het probleem al weg, dus sja, mijn set is op het randje.

Als je op 7,5J gaat met 9mm minder ET, heb je effectief nog eens 2cm meer in de breedte naar buiten steken.

Misschien gaat het goed omdat je niet hebt verlaagd, maar ik raad het niet aan.

Op de achter as hoogstwaarschijnlijk wel.

Op de voor-as zal je waarschijnlijk je wielkasten ruimer moeten maken.

Ik heb, met 7Jx17/ET49 en een verlaging van slechts 30mm aanloop problemen aan de rand van de plastic binnenkuip boven de voorwielen.

Dat is icm 215/45/17 banden.

Met 195/45/17 is het probleem al weg, dus sja, mijn set is op het randje.

Als je op 7,5J gaat met 9mm minder ET, heb je effectief nog eens 2cm meer in de breedte naar buiten steken.

Misschien gaat het goed omdat je niet hebt verlaagd, maar ik raad het niet aan.

Calibra zou ik rustig op maximaal 17 inch rijden. Rijd het meestcomfortabele. Zodra je 18" wil gaan rijden zullen aanpassingen wel noodzakelijk zijn denk ik. Af en toe word ik van de hoogte verschillen van het wegdek op de snelweg ook niet blij, wiel klapt aardig hard de wielkast in, dit al met 17" denk dat t met 18"niet lang goed zal gaan (zonder de nodige aanpassingen).. Geef wel toe dat 18" moeilijk dik staat onder een Calibra :D!!!

Calibra zou ik rustig op maximaal 17 inch rijden. Rijd het meestcomfortabele. Zodra je 18" wil gaan rijden zullen aanpassingen wel noodzakelijk zijn denk ik. Af en toe word ik van de hoogte verschillen van het wegdek op de snelweg ook niet blij, wiel klapt aardig hard de wielkast in, dit al met 17" denk dat t met 18"niet lang goed zal gaan (zonder de nodige aanpassingen).. Geef wel toe dat 18" moeilijk dik staat onder een Calibra :D!!!

ik heb ook geen problemen met mn velgen zijn 7.5J en 18"

en de auto ligt toch lekker laag....

33aue4h.jpg

5ahr29.jpg

Topicstarter: met de juiste bandenmaat past dat gewoon, ook met verlaging.

Als de combinatie velgbreedte/bandenmaat/ET waarde goed is past 18" en flinke verlaging makkelijk zonder, ook zonder enige aanpassing aan je schermen.

Topicstarter: met de juiste bandenmaat past dat gewoon, ook met verlaging.

Als de combinatie velgbreedte/bandenmaat/ET waarde goed is past 18" en flinke verlaging makkelijk zonder, ook zonder enige aanpassing aan je schermen.

Terug
Naar boven