• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1977 C2 sedan

Wat is dat toch altijd mooi werken met nieuwe onderdeeltjes! Ziet er goed uit, ga zo door zou ik zeggen! :wub

Wat is dat toch altijd mooi werken met nieuwe onderdeeltjes! Ziet er goed uit, ga zo door zou ik zeggen! :wub

U vraagt, wij draaien :afro

Vandaag was het (onverwacht) zover.

Deze ochtend was de planning dat ik de kadett zou gaan schuren om dan vrijdag of zaterdag in de lak te zetten.

Ik kom toe bij de carossier vanochtend en hij zei, is al geschuurd, ga hem straks spuiten :allah:

Ik heb mij dus vandaag vooral beziggehouden met het schuren van de deuren, motorkap, kofferklep en de voorschermen want die worden morgen gespoten...

Carossier heeft hier en daar nog wat bijgewerkt maar hij was onder de indruk van mijn strakzetcapaciteiten hehe

paint13.jpg

paint14.jpg

paint16.jpg

dan helemaal afgeplakt en daarna nog waar nodig in grondverf gespoten (nat in nat dus)

paint19.jpg

paint21.jpg

en dan na een uurtje spanning...

paint2.jpg

paint3.jpg

paint5.jpg

paint6.jpg

dan half uurtje laten bakken en hij was klaar :)

paint12.jpg

paint8.jpg

paint11.jpg

morgen wordt de rest gespoten, dan vrijdag monteren en dan kan hij volgende week terug naar huis voor de opbouw!

U vraagt, wij draaien :afro

Vandaag was het (onverwacht) zover.

Deze ochtend was de planning dat ik de kadett zou gaan schuren om dan vrijdag of zaterdag in de lak te zetten.

Ik kom toe bij de carossier vanochtend en hij zei, is al geschuurd, ga hem straks spuiten :allah:

Ik heb mij dus vandaag vooral beziggehouden met het schuren van de deuren, motorkap, kofferklep en de voorschermen want die worden morgen gespoten...

Carossier heeft hier en daar nog wat bijgewerkt maar hij was onder de indruk van mijn strakzetcapaciteiten hehe

paint13.jpg

paint14.jpg

paint16.jpg

dan helemaal afgeplakt en daarna nog waar nodig in grondverf gespoten (nat in nat dus)

paint19.jpg

paint21.jpg

en dan na een uurtje spanning...

paint2.jpg

paint3.jpg

paint5.jpg

paint6.jpg

dan half uurtje laten bakken en hij was klaar :)

paint12.jpg

paint8.jpg

paint11.jpg

morgen wordt de rest gespoten, dan vrijdag monteren en dan kan hij volgende week terug naar huis voor de opbouw!

bedankt! ben ook nog grotere fan van de kleur geworden nu :)

vandaag nog wat verder gaan doen, alles terug gemonteerd, nog niet helemaal tevreden met de onderkant van de voorvleugels maar de rest ziet er echt goed uit :)

toen ik deze morgen aankwam zag ik dit (en dan is je dag al direct goed hehe)

montaga12.jpg

deuren hingen nog in de cabine

montaga10.jpg

en de voorschermen ook netjes in de verf :)

montaga9.jpg

en dan maar met de nodige voorzichtigheid alles gemonteerd

montaga1.jpg

montaga3.jpg

montaga4.jpg

montaga19.jpg

montaga17.jpg

montaga20.jpg

dan aan de onderkant ook alles beter aangespannen en wat van de collectie nieuwe bouten en moeren gebruikt :lol:

montaga5.jpg

montaga8.jpg

bedankt! ben ook nog grotere fan van de kleur geworden nu :)

vandaag nog wat verder gaan doen, alles terug gemonteerd, nog niet helemaal tevreden met de onderkant van de voorvleugels maar de rest ziet er echt goed uit :)

toen ik deze morgen aankwam zag ik dit (en dan is je dag al direct goed hehe)

montaga12.jpg

deuren hingen nog in de cabine

montaga10.jpg

en de voorschermen ook netjes in de verf :)

montaga9.jpg

en dan maar met de nodige voorzichtigheid alles gemonteerd

montaga1.jpg

montaga3.jpg

montaga4.jpg

montaga19.jpg

montaga17.jpg

montaga20.jpg

dan aan de onderkant ook alles beter aangespannen en wat van de collectie nieuwe bouten en moeren gebruikt :lol:

montaga5.jpg

montaga8.jpg

Terug
Naar boven