• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1977 C2 sedan

bedankt iedereen!!

De kadett is gekeurd! (als oldtimer voorlopig)

Wel nog een helse voormiddag geworden...

om 10h klaar om te vertrekken, batterij plat :shock:

even laten opladen en dan uiteindelijk vertrokken.

Maar de kadett deed wat vreemd... schokken tijdens het rijden, ruitenwissers werkten maar half idem met de lichten ed..

batterij was nog niet genoeg geladen precies maar toch verder gereden in de hoop dat hij wat zou bijladen met het rijden.

Dan even langs een garage gereden om de lichten te laten regelen, motor afgelegd, lichten aan maar die schenen nogal zwak.

Toch maar geregeld en toen wou die weer niet meer starten...

Dan maar in gang geduwd en nog 10km gereden maar het werd er niet beter op dus dan maar terug naar mn eigen garage gereden, op 2km ervan voor het rood licht terug stil gevallen (bergop...)

dan geprobeerd in gang te duwen maar dat wou niet echt lukken.

15min langs de weg gestaan om iemand te doen stoppen, had startkabels bij (in case of) veel mensen die aan het gapen waren maar niemand die wou stoppen!

uiteindelijk maakte iemand dan rechtsomkeer en die heeft ons dan geholpen..

dan terug naar mijn garage, andere batterij gestoken en toen was alles terug in orde!

naar de keuring gereden, oude keuringsbewijs moeten heraanvragen (11eur voor een a4'tje!!)

dan de brug op, bleek dat de bout van mn versnellingsbak los hing!

vlug aangespannen en toen verder met de keuring.

gelukkig was voor de rest alles in orde..

wel veel bekijks op de keuring, keurmeester zei ze mochten elke dag zo'n oldtimer brengen om te keuren, dan kwam ik elke dag met een smile op mn gezicht naar mn werk.

Hij was er dus zeer over te spreken 8)

dan nog even gaan uitrusten en bijtanken op een terasje 😉

deze namiddag nog naar de bandencentrale geweest om de kadett te laten uitlijnen, ook alles vlot verlopen met veel complimenten van de werknemers daar, zelf ook oldtimerliefhebbers daar, iemand met ford fiesta Mk1, en nog een andere met een manta B dus dat zat wel goed.

Verzekering is ook al in orde, en normaal heb ik morgen middag mijn veel te grote nummerplaten!

bewogen dagje dus.. :|

keuring2.jpg

keuring1.jpg

bedankt iedereen!!

De kadett is gekeurd! (als oldtimer voorlopig)

Wel nog een helse voormiddag geworden...

om 10h klaar om te vertrekken, batterij plat :shock:

even laten opladen en dan uiteindelijk vertrokken.

Maar de kadett deed wat vreemd... schokken tijdens het rijden, ruitenwissers werkten maar half idem met de lichten ed..

batterij was nog niet genoeg geladen precies maar toch verder gereden in de hoop dat hij wat zou bijladen met het rijden.

Dan even langs een garage gereden om de lichten te laten regelen, motor afgelegd, lichten aan maar die schenen nogal zwak.

Toch maar geregeld en toen wou die weer niet meer starten...

Dan maar in gang geduwd en nog 10km gereden maar het werd er niet beter op dus dan maar terug naar mn eigen garage gereden, op 2km ervan voor het rood licht terug stil gevallen (bergop...)

dan geprobeerd in gang te duwen maar dat wou niet echt lukken.

15min langs de weg gestaan om iemand te doen stoppen, had startkabels bij (in case of) veel mensen die aan het gapen waren maar niemand die wou stoppen!

uiteindelijk maakte iemand dan rechtsomkeer en die heeft ons dan geholpen..

dan terug naar mijn garage, andere batterij gestoken en toen was alles terug in orde!

naar de keuring gereden, oude keuringsbewijs moeten heraanvragen (11eur voor een a4'tje!!)

dan de brug op, bleek dat de bout van mn versnellingsbak los hing!

vlug aangespannen en toen verder met de keuring.

gelukkig was voor de rest alles in orde..

wel veel bekijks op de keuring, keurmeester zei ze mochten elke dag zo'n oldtimer brengen om te keuren, dan kwam ik elke dag met een smile op mn gezicht naar mn werk.

Hij was er dus zeer over te spreken 8)

dan nog even gaan uitrusten en bijtanken op een terasje 😉

deze namiddag nog naar de bandencentrale geweest om de kadett te laten uitlijnen, ook alles vlot verlopen met veel complimenten van de werknemers daar, zelf ook oldtimerliefhebbers daar, iemand met ford fiesta Mk1, en nog een andere met een manta B dus dat zat wel goed.

Verzekering is ook al in orde, en normaal heb ik morgen middag mijn veel te grote nummerplaten!

bewogen dagje dus.. :|

keuring2.jpg

keuring1.jpg

bedankt hoor!

ondertussen is de kadett al ingeschreven, verzekerd en heb ik al de nummerplaten!

motortje heb ik ondertussen laten afstellen, nu nog enkel de kleppen eens stellen, is ook al uitgelijnd.

enkel nog klein olielekje aan de oliekeerring thv het staartstuk van achteras dus daar moet nog wat aangebeuren.

voor de rest al een goeie 200km zonder problemen gereden en natuurlijk wat foto's gemaakt!

kadettklaar2.jpg

kadettklaar8.jpg

kadettklaar7.jpg

kadettklaar4.jpg

kadettklaar6.jpg

kadettklaar5.jpg

kadettklaar11.jpg

kadettklaar14.jpg

bedankt hoor!

ondertussen is de kadett al ingeschreven, verzekerd en heb ik al de nummerplaten!

motortje heb ik ondertussen laten afstellen, nu nog enkel de kleppen eens stellen, is ook al uitgelijnd.

enkel nog klein olielekje aan de oliekeerring thv het staartstuk van achteras dus daar moet nog wat aangebeuren.

voor de rest al een goeie 200km zonder problemen gereden en natuurlijk wat foto's gemaakt!

kadettklaar2.jpg

kadettklaar8.jpg

kadettklaar7.jpg

kadettklaar4.jpg

kadettklaar6.jpg

kadettklaar5.jpg

kadettklaar11.jpg

kadettklaar14.jpg

Ik vindt hem fantastisch :wors

Nu tijd om rond te rijden met een raampje open en de zonnebril op

Ik vindt hem fantastisch :wors

Nu tijd om rond te rijden met een raampje open en de zonnebril op

dit weekend de eerste meeting gedaan met de kadett en het was er meteen eentje van formaat :)

vrijdag vertrokken omstreeks 10hr naar de kadett C meeting in Sevenum :)

een goeie 200km enkele reis, met een tussenstop in edegem waar ik nog een vriend ben gaan ophalen.

helaas moest ik gisterenavond terug naar huis keren want moest vandaag werken. Maar al bij al was het super, veel moois gezien en vooral genoten van de 520km die ik met mijn kadettje heb afgelegd, en dan zonder problemen!

als was de beugel van mn uitlaatpijp wel afgebroken, maar dat was al zo voor het vertrek...

nu goed, enkele fotos!

donderdag nog vlug een radio erin gestopt, motorgeluid is ook wel leuk maar heb toch graag wat muziek :)

sevenum1.jpg

dan vrijdagmorgen vertrokken richting antwerpen, en er waren ook nog 2 vrienden die achterreden met een eigen auto dus leuke foto's ook van onderweg :)

sevenum2.jpg

sevenum3.jpg

sevenum4.jpg

sevenum5.jpg

sevenum6.jpg

sevenum7.jpg

dan ook in sevenum wat rondgereden, leuke omgeving daar..

sevenum10.jpg

sevenum11.jpg

sevenum9.jpg

dan op voor het vertrek naar huis toch maar vlug de uitlaat met wat ijzerdraad vastgemaakt want trilde tegen de achterplaat...

sevenum12.jpg

sevenum13.jpg

en natuurlijk nog eventjes uitrusten onderweg met een leuke onverwachte foto als gevolg :)

sevenum14.jpg

ook veel leuke reacties onderweg van andere mensen op de autostrade,altijd leuk als je waardering krijgt voor je werk :)

dit weekend de eerste meeting gedaan met de kadett en het was er meteen eentje van formaat :)

vrijdag vertrokken omstreeks 10hr naar de kadett C meeting in Sevenum :)

een goeie 200km enkele reis, met een tussenstop in edegem waar ik nog een vriend ben gaan ophalen.

helaas moest ik gisterenavond terug naar huis keren want moest vandaag werken. Maar al bij al was het super, veel moois gezien en vooral genoten van de 520km die ik met mijn kadettje heb afgelegd, en dan zonder problemen!

als was de beugel van mn uitlaatpijp wel afgebroken, maar dat was al zo voor het vertrek...

nu goed, enkele fotos!

donderdag nog vlug een radio erin gestopt, motorgeluid is ook wel leuk maar heb toch graag wat muziek :)

sevenum1.jpg

dan vrijdagmorgen vertrokken richting antwerpen, en er waren ook nog 2 vrienden die achterreden met een eigen auto dus leuke foto's ook van onderweg :)

sevenum2.jpg

sevenum3.jpg

sevenum4.jpg

sevenum5.jpg

sevenum6.jpg

sevenum7.jpg

dan ook in sevenum wat rondgereden, leuke omgeving daar..

sevenum10.jpg

sevenum11.jpg

sevenum9.jpg

dan op voor het vertrek naar huis toch maar vlug de uitlaat met wat ijzerdraad vastgemaakt want trilde tegen de achterplaat...

sevenum12.jpg

sevenum13.jpg

en natuurlijk nog eventjes uitrusten onderweg met een leuke onverwachte foto als gevolg :)

sevenum14.jpg

ook veel leuke reacties onderweg van andere mensen op de autostrade,altijd leuk als je waardering krijgt voor je werk :)

zondag naar een algemene meeting geweest, dream on wheels, veel mooie wagens daar en ook veel interesse in mn kadett dus dat doet wel goed...

vandaag dan naar opel classica meeting/rondrit geweest in Zulte, was dik in orde, zeker de rondrit met een licht nat wegdek

hier enkele foto's van de voorbije dagen met dank aan de fotografen...

dream on wheels:

dreamonwheels2.jpg

1597_100-0904jpg.jpg

dreamonwheels.jpg

zulte:

opelzulte.jpg

zulterondrit.jpg

classica_026.jpg

zondag naar een algemene meeting geweest, dream on wheels, veel mooie wagens daar en ook veel interesse in mn kadett dus dat doet wel goed...

vandaag dan naar opel classica meeting/rondrit geweest in Zulte, was dik in orde, zeker de rondrit met een licht nat wegdek

hier enkele foto's van de voorbije dagen met dank aan de fotografen...

dream on wheels:

dreamonwheels2.jpg

1597_100-0904jpg.jpg

dreamonwheels.jpg

zulte:

opelzulte.jpg

zulterondrit.jpg

classica_026.jpg

behalve rijden heb ik de laatste tijd niet veel meer aan de kadett veranderd, nog veel plannen maar momenteel moeten die even opgeborgen worden...

wel is hij nu dus dagelijks gekeurd, al is er met het weer van afgelopen weken niet veel om van te genieten... Wel doe ik geregeld mee aan navigatieritten (bolleke pijlke) samen met mn vriendin als co :)

plak.jpg

maar nog belangrijker, we hebben een huis gekocht, ook nogal een zwaar projectje, maar we zien het zitten.

En natuurlijk moest er een grote garage bij, en daar zijn we dan ook als eerste aan begonnen, dak stond half op instorten en de voorste gevel stond 15cm naar buiten gebogen dus die moesten er als eerste aan geloven...

de 2 garages:

P1120242.jpg

P1120237.jpg

en na 2 namiddagjes hameren...

01082011038.jpg

01082011039.jpg

dusja, voorlopig komen er geen updates meer van de kadett denk ik..

behalve rijden heb ik de laatste tijd niet veel meer aan de kadett veranderd, nog veel plannen maar momenteel moeten die even opgeborgen worden...

wel is hij nu dus dagelijks gekeurd, al is er met het weer van afgelopen weken niet veel om van te genieten... Wel doe ik geregeld mee aan navigatieritten (bolleke pijlke) samen met mn vriendin als co :)

plak.jpg

maar nog belangrijker, we hebben een huis gekocht, ook nogal een zwaar projectje, maar we zien het zitten.

En natuurlijk moest er een grote garage bij, en daar zijn we dan ook als eerste aan begonnen, dak stond half op instorten en de voorste gevel stond 15cm naar buiten gebogen dus die moesten er als eerste aan geloven...

de 2 garages:

P1120242.jpg

P1120237.jpg

en na 2 namiddagjes hameren...

01082011038.jpg

01082011039.jpg

dusja, voorlopig komen er geen updates meer van de kadett denk ik..

Terug
Naar boven