• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 16 een goede caravantrekker

@Specialralph wrote:Jongens hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Ik ben inmiddels tot de koop over gegaan en zal binnen enkele dagen de Omega voor het huis hebben staan.

Ik was even bang dat de omega (wat koppel betreft) moeite zou hebben met een caravan van 1300 kg. Ik rijd nu nog een volvo 850 2.5 20v , dus wat vermogen betreft zal het straks even wennen zijn :)

Dat is mooi nieuws ! Zo'n Volvo is ook een hele mooie kar, met een supergeluid die 5 cilinders :thumb

Ik heb 2 jaar terug met mijn oude 2.0 8V Omega A een paar aanhangers oud ijzer weggereden die meestal 1200 kg wogen wat ook heel goed ging.

Moest een vrij steile brug over, je voelde er weinig van.

We zijn benieuwd naar foto's als je 'm hebt !! :thumb

Gr Colin

Ik ben inmiddels tot de koop over gegaan en zal binnen enkele dagen de Omega voor het huis hebben staan.

Ik was even bang dat de omega (wat koppel betreft) moeite zou hebben met een caravan van 1300 kg. Ik rijd nu nog een volvo 850 2.5 20v , dus wat vermogen betreft zal het straks even wennen zijn :)

Die volvo 850 170pk 2.3 20V is eigenlijk ook niet heel spannend, heb er een in onderhoud lopen, maar om te zeggen dat ie erg vlot is, nee eigenlijk niet, zeker niet in vergelijking met mijn 2.5 V6 met hetzelfde veromgen in een evenzware Vectra-B, de volvo is toch een flink stuk trager dan de 170pk / 230Nm Vectra-B, Bijde handbak.

De Omega 2.0 16V station verbaasde mij behoorlijk qua rijden, geen strepentrekker, maar zelfs met de autoambu 650kg + Corsa-B 1.2 16V airco (950kg +/-) had deze echt geen moeite, en heb gewoon 1 op 11 gereden, met veel binnen wegen in de rit.

Willem

Die volvo 850 170pk 2.3 20V is eigenlijk ook niet heel spannend, heb er een in onderhoud lopen, maar om te zeggen dat ie erg vlot is, nee eigenlijk niet, zeker niet in vergelijking met mijn 2.5 V6 met hetzelfde veromgen in een evenzware Vectra-B, de volvo is toch een flink stuk trager dan de 170pk / 230Nm Vectra-B, Bijde handbak.

De Omega 2.0 16V station verbaasde mij behoorlijk qua rijden, geen strepentrekker, maar zelfs met de autoambu 650kg + Corsa-B 1.2 16V airco (950kg +/-) had deze echt geen moeite, en heb gewoon 1 op 11 gereden, met veel binnen wegen in de rit.

Willem

Terug
Naar boven