• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 16v 2.0xev sneller maken ?

Je kan elke atmo motor opvoeren tot een veelvoud van zijn standaard vermogen, geen probleem.

Echter de tijd en kosten die je daar insteekt....

Dan ben je al snel aan de kosten van een turbo motor inbouwen.

En daar kan je veel makkelijker nog meer vermogen uithalen.

hmm, volgens de kenmerken op een veilingsite vliegt jou astra in 9,5sec naar de 100,

een golfje 3 GTI (85kw) doet daar 10,9sec over :hmmz

Ik zou zeggen geef hem eens een goede beurt (niet sexistisch bedoeld)

kwaliteits olie en bougies gebruiken....

hmm, volgens de kenmerken op een veilingsite vliegt jou astra in 9,5sec naar de 100,

een golfje 3 GTI (85kw) doet daar 10,9sec over :hmmz

Ik zou zeggen geef hem eens een goede beurt (niet sexistisch bedoeld)

kwaliteits olie en bougies gebruiken....

Tja, de golf-III 2.0 16V doet op papier 8,7 sec naar de 100km/u

heb er alleen nog nooit een originele meegemaakt die uberhaupt onder de 9 seconde aan de 100 zat, maar op papier is ie goed rap.

alleen knalt zo'n vervelende Clio Williams bij je weg als je in de golf rijdt.

Willem

Tja, de golf-III 2.0 16V doet op papier 8,7 sec naar de 100km/u

heb er alleen nog nooit een originele meegemaakt die uberhaupt onder de 9 seconde aan de 100 zat, maar op papier is ie goed rap.

alleen knalt zo'n vervelende Clio Williams bij je weg als je in de golf rijdt.

Willem

Juppzz zo zelfdzaam is ie overigens niet.

hier rijden er al 6 rond in 1 dorp.

waarvan 2 5deurs.

Alle 4 niet vooruit te schijten met die VEEL te lange versnellingen.

Willem

Juppzz zo zelfdzaam is ie overigens niet.

hier rijden er al 6 rond in 1 dorp.

waarvan 2 5deurs.

Alle 4 niet vooruit te schijten met die VEEL te lange versnellingen.

Willem

Ik bedoel dat ze erg weinig te koop worden aangeboden...

In mijn vorige 147pk sterke astra z2.2se heb ik eens tegen een GTI (150) gesport,

dat heeft die gti dik verloren, dat is geen grootspraak maar om even ontopic te blijven,

Tallie haar astra moet toch minstens zo snel aanvoelen als haar GTI..

Ik bedoel dat ze erg weinig te koop worden aangeboden...

In mijn vorige 147pk sterke astra z2.2se heb ik eens tegen een GTI (150) gesport,

dat heeft die gti dik verloren, dat is geen grootspraak maar om even ontopic te blijven,

Tallie haar astra moet toch minstens zo snel aanvoelen als haar GTI..

haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7

mijn gti had een katvervanger en een spaghettie spruitstuk en deze pakte echt snel op

mijn vriend met zijn E kadett toen nog 2.0 16v 150pk trok sneller weg maar liep niet uit scheelde 129 kilo mijne was zwaarder

verder bijna zo goed als alle stoplicht sprintjes gewonnen

en de astra is echt stukken langzamer en onderin helemaal

ik ben ook stiekem aan het twijfelen of ik de astra niet weer zou ruilen voor een gti

haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7

mijn gti had een katvervanger en een spaghettie spruitstuk en deze pakte echt snel op

mijn vriend met zijn E kadett toen nog 2.0 16v 150pk trok sneller weg maar liep niet uit scheelde 129 kilo mijne was zwaarder

ik ben ook stiekem aan het twijfelen of ik de astra niet weer zou ruilen voor een gti

[rquote=1877612&tid=141388&author=Tallie_GTI]haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7

[/rquote]

Zag het had verkeerd getypt.

Ik vind ook niet dat je de 136pk X20XEV mag vergelijken met een 150pk motor.

Willem

[rquote=1877612&tid=141388&author=Tallie_GTI]haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7

[/rquote]

Zag het had verkeerd getypt.

Ik vind ook niet dat je de 136pk X20XEV mag vergelijken met een 150pk motor.

Willem

ik ging er van uit dat ze de 85kw versie had.

Maar het verschil is maar 14pk, de golf is wat ouder en zal wat paarden zijn kwijtgeraakt.

over het koppel van de Astra: 188nm en de Golf (110kw): 180nm of mag ik dat niet vergelijken Wim?

Maar het verschil is maar 14pk, de golf is wat ouder en zal wat paarden zijn kwijtgeraakt.

over het koppel van de Astra: 188nm en de Golf (110kw): 180nm of mag ik dat niet vergelijken Wim?

Terug
Naar boven