• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 e loopt vaag(loopt weer)

ik heb alles van de a manta naar de b gezet.

de a manta liep altijd goed.

ik heb de kleppengesteld toen hijnog goed liep.

heeft het toen de hele week goed gelopen.

en nu is het dus net goed meer.

het laatse wat ik toen gedaan heb.

is rotor verderkap en bougie's + kabels vervangen.

daarna heeft hij niet meer goed gelopen.

De oorzaak van het probleem hoeft niet per definitie een verandering te zijn.. daarom adviseer ik toch om even struktureel te onderzoeken waar het probleem zich bevindt..

als je gaat kijken naar jou laatste veranderingen kleppen stellen en ontsteking veranderen zou je hier kunnen beginnen, dubbelcheck je kleppen nog eens, en dubbelcheck je ontsteking eens(volgorde kabels/kwaliteit kabels/rotor, verdelerkap...let op het koolstifje) vervang evt eens de oude onderdelen een voor een terug..

Succes!

(Ow ja, kun je me eens een foto sturen van die b kadett die je wil verkopen?)

@eddepet007 wrote:Zou ik toch effe andere verdelerkap en rotor proberen

helpt ook niet.

heb nu alle geprobeerd.

brandstof pomp gelijhk aan de stroom gezet.

onsteking weer veranderd.

hij start slaat aan 2 tellen en valt weer uit.

dus vonk heeft hij.

brandstof krijgt hij dus ook.

linkje van de b kadett.

viewtopic.php?f=64&t=137160

De oorzaak van het probleem hoeft niet per definitie een verandering te zijn.. daarom adviseer ik toch om even struktureel te onderzoeken waar het probleem zich bevindt..

als je gaat kijken naar jou laatste veranderingen kleppen stellen en ontsteking veranderen zou je hier kunnen beginnen, dubbelcheck je kleppen nog eens, en dubbelcheck je ontsteking eens(volgorde kabels/kwaliteit kabels/rotor, verdelerkap...let op het koolstifje) vervang evt eens de oude onderdelen een voor een terug..

Succes!

(Ow ja, kun je me eens een foto sturen van die b kadett die je wil verkopen?)

ik zit te denken aan een spanningsdraad naar je ontsteking of brandstof pomp waar na het starten de 12 volt weer van verdwijnt , misschien wel je contactslot ?? of een slechte massa kabel ??

een goed schema er bij en gaan meten dan kom je er vanzelf achter :thumbup

@eddepet007 wrote:Zou ik toch effe andere verdelerkap en rotor proberen

helpt ook niet.

heb nu alle geprobeerd.

brandstof pomp gelijhk aan de stroom gezet.

onsteking weer veranderd.

hij start slaat aan 2 tellen en valt weer uit.

dus vonk heeft hij.

brandstof krijgt hij dus ook.

linkje van de b kadett.

viewtopic.php?f=64&t=137160

ik zit te denken aan een spanningsdraad naar je ontsteking of brandstof pomp waar na het starten de 12 volt weer van verdwijnt , misschien wel je contactslot ?? of een slechte massa kabel ??

een goed schema er bij en gaan meten dan kom je er vanzelf achter :thumbup

ik heb zo gesteld zo als hier op het forum bedchreven staat.

met draaiende motor.

heb daarna nog een week er mee gereden.

na een week kreeg ik problemen.

op de rotonde uitvallen.

dus enkele dingen vervangen.

en nu dit

mja is gewoon kut zon storing

heb iets soort gelijks ben al half jaar aan het zoeken ben nu zover dat ie in de stalling staat en dat er staks eerst nieuwe kabel boom in komt van een gsi

ik heb zo gesteld zo als hier op het forum bedchreven staat.

met draaiende motor.

heb daarna nog een week er mee gereden.

na een week kreeg ik problemen.

op de rotonde uitvallen.

dus enkele dingen vervangen.

en nu dit

mja is gewoon kut zon storing

heb iets soort gelijks ben al half jaar aan het zoeken ben nu zover dat ie in de stalling staat en dat er staks eerst nieuwe kabel boom in komt van een gsi

@eddepet007 wrote:mja is gewoon kut zon storing

is idd zeer kut heb hier op het erf 4 auto's staan waarvan er nog maar 1 van loopt.

en ik heb hem straks wel weer nodig.

Enne, de massakabel van blok naar chassis is nog wel heel/goed bevestigd? Zit maar zo wat te denken, ivm dat je zei dat ie eerst uit begon te vallen op de rotonde enzo.

@eddepet007 wrote:mja is gewoon kut zon storing

is idd zeer kut heb hier op het erf 4 auto's staan waarvan er nog maar 1 van loopt.

en ik heb hem straks wel weer nodig.

welk injectie systeem zit er op??

met of zonder voorschakelweerstanden ???

(grijze of gele injectoren)

mogelijk de weerstanden, of brandstof relais.

Enne, de massakabel van blok naar chassis is nog wel heel/goed bevestigd? Zit maar zo wat te denken, ivm dat je zei dat ie eerst uit begon te vallen op de rotonde enzo.

Terug
Naar boven