• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 seh met c20ne computer kat en lambda

Omdat dat de enige betaalbare manier is om die luchtklep net achter het filter eruit te kunnen mikken. Die zorgt voor weerstand in de doorstroming. De auto trekt van onderuit beter door, heeft een zeer mooie loop voor een aangepaste motor en ik hoef me om de emissienormen nooit zorgen te maken. Daarnaast klinkt hij met de Irmscher inlaat in combinatie met deze Motronic ook nog eens erg lekker zonder teveel herrie te maken.

Groeten,

Mischa

Nou ja, leren? Je kunt ook gewoon met de originele inspuiting rijden of met de M1.5 (ook van de C20NE).

Groeten,

Mischa

Past de SEH computer dan op een NE en omgekeerd?

Wat is er anders aan de kabelboom?

Ik heb namelijk NE motoren maar heb nu een SEH gekocht met gechipte computer, zou die gechipte SEH computer ook goed op een NE gaan?

Een NE is meestal met KAT, dus als hij in de auto hoort, kom je waarschijnlijk niet meer weg met je emissienormen. Is dat geen probleem, lepel dan gewoon die complete SEH erin.

Ik heb een SEH lopen op een C20NE computer (M1.5.2). Draait perfect en is beresterk.

Groeten,

Mischa

Da's een goeie. Vermoedelijk zal de stekker van de motor niet op de andere computer passen.

Voor de cross zou ik er zowieso altijd de SEH in hangen. Een C20NE met computer en kabelboom van een SEH is geen SEH !!

Groeten,

Mischa

Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.

Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.

Spuit ie wel in? Vaak als ie helemaal niks meer doet is óf je krukassensor dood, óf je brandstofpomprelais is dood.

@crosserke wrote:Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.

Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.

Hoe laat je hem vonken zonder te starten? Krijg je een vonk vanuit de bobine of vanuit de bougies?

Groeten,

Mischa

Vonk vanuit de bobine, als ik de ecu effe van de massa haal en terug erop zet met contact op dan krijg ik een vonk uit de bobine.

Ik vermoed dat er iets mis zit met de aansturing van de bobine, waar zit de groene draad op de bobine juist weer op aangesloten?

groen zit bij mij op de "1" aansluiting van de bobine. Verder zit er een zwarte geschakelde plus op de "15" aansluiting.

alleen maar een groene draad van de computer af, verder niks. Kan zijn dat je toerenteller hier bij op zit.

hallo iedereen ik heb een onver klaarbaar probleem

ik heb een kadett d van 79 hen een 2.0 8v in gebouwt alles veders prima aan gesloten nou komt het

ik start hem loopt perfect als die koud is pikt er reageert goed op het gas rijd gewoon oke maar zodra die warm word stotteren uit vallen geen gas meer kunne geven moeilijk starten

nou ben ik niet op mij achter hoofd gevallen maar dit snap ik echt niet

ben nieuwe benz pomp en temp voor de comp derest er om heen ook al maar hij blijft het doen

me tank aan voer ook al groter van 6 mm naar 13mm maar de nieuwe pomp gaat op een gegeven moment herry maken heb alles geprobeerd

dus hoop dat iemand mij veder kan helpen met dit probleem

mvg aldert

ik hoor graag iets ?

Aldert, ik wil best naar je probleemstelling kijken, maar kijk eens of er een SHIFT-, punt- en komma-toets op je keyboard zit? Ik snap werkelijk geen fuck van wat je allemaal neertikt.

Ik lees tussen de regels door dat ie koud goed start, maar warm niet meer wil lopen. Klopt dit? Als dit zo is, kun je de temperatuursensor voor de CPU eens controleren. Als die defect is (wat wel eens wil gebeuren) denkt de CPU dat de motor nog koud is en blijft teveel brandstof inspuiten waardoor ie warm niet lekker loopt.

Groeten,

Mischa

Terug
Naar boven