• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0E slaat soms af na starten

Is het dat ding met een snoertje eraan links van het kleppendeksel of het ding met 2 aansluitingen (waar bij mij niks aanzit) onderaan de radiator? Motorruimte van de Rekord is best vol in vergelijking met de Manta, hij heeft stuurbekrachtiging, LPG en een automaat.

Ja er zit een stekker op aangesloten, inderdaad als je voor de auto staat aan de linkerkant van het kleppendeksel, op het thermostaathuis.

Die onderaan je radiator is een thermoswitch voor de aansturing van een electrische fan ga ik vanuit.

Ja er zit een stekker op aangesloten, inderdaad als je voor de auto staat aan de linkerkant van het kleppendeksel, op het thermostaathuis.

Die onderaan je radiator is een thermoswitch voor de aansturing van een electrische fan ga ik vanuit.

Okee dan weet ik welke je bedoelt. Kan ik deze doormeten ofzo of gewoon even wisselen met de Manta?

Okee dan weet ik welke je bedoelt. Kan ik deze doormeten ofzo of gewoon even wisselen met de Manta?

Als ik even terug lees begrijp ik dat je een L-jetronic 2.0e hebt in de rekord. (geen koude start injector)

Als je op de manta hetzelfde systeem hebt dan kun je zowieso wisselen.

Of de thermo tijd schakelaar tussen LE- en L-jetronic uitwisselbaar is, is mij onbekend.

Als ik even terug lees begrijp ik dat je een L-jetronic 2.0e hebt in de rekord. (geen koude start injector)

Als je op de manta hetzelfde systeem hebt dan kun je zowieso wisselen.

Of de thermo tijd schakelaar tussen LE- en L-jetronic uitwisselbaar is, is mij onbekend.

De Manta heeft een carburateur dus weet niet wat die heeft qua schakelaar. Die heeft dan toch gewoon een choke?

Maar; kan ik die sensor testen of ontwijken of moet ik gewoon een andere hebben? Het wordt wel ietsjes erger naarmate het kouder wordt. Ik kan 'm nu met koude motor wel laten lopen als ik ietsjes gas geef.

De Manta heeft een carburateur dus weet niet wat die heeft qua schakelaar. Die heeft dan toch gewoon een choke?

Maar; kan ik die sensor testen of ontwijken of moet ik gewoon een andere hebben? Het wordt wel ietsjes erger naarmate het kouder wordt. Ik kan 'm nu met koude motor wel laten lopen als ik ietsjes gas geef.

Terug
Naar boven