• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0E wil niet lopen

jwmanta

Post weleens wat
heb een probleem met mijn 2.0E

het gaat hier om een l jetronic met voorschakelweerstanden

hij vonkt en krijgt benzine naar mijn idee teveel heb de pijlstok eruit getrokken en stonk na benzine

maar hij wou eerst wel goed lopen en nu geen kuchje of niks meer

dus denk dat ik op de een af andere manier toch de ontsteking verkeerd heb staan

hoe stel ik deze goed af en klopt het dat je een extra losse + draad moet trekken na de bobine?

verder zitten alle stekkers aangesloten incl de groene van de ecu

Ja maar daar wil de ontsteking niet uit maar wil gewoon een andere ontsteking hebben voordat ik die andere ook nog sloop

Zo na enige tijd van rust loopt hij weer 4 kapotte bougies gloednieuw maar toch stuk mensen bedankt

Heb je nog contactpunt ontsteking?

Dan loopt er een draad vanaf je startmotor naar je bobine om tijdens het starten een hogere spanning op de ontsteking te krijgen.

Wat heb je eventueel los gehad, voordat hij het niet meer deed?

Heb je de bougiekabels op je verdelerkap wellicht verwisseld?

nee electronische ontsteking

en ja wat heb ik eigenlijk los gehad alles eigenlijk auto is opnieuw opgebouwd en het blok ook

en de bougie kabels zit in de volgorde 1342

nee de uitsparing in de voorste poulie gelijk aan de kerf van het huis

en als die 180 verdraait zit moet ik gewoon complete as eruit halen en een slag draaien?

zo heb de ontsteking nog eens gecontroleerd doormiddel van de puntjes op het vliegwiel

en voorste poulie alles staat gewoon goed en heb ook een normale vonk

kan starten wat ik wel maar er gebeurt niks

begint wel erg naar benzine te ruiken alsof die veel te veel krijgt

en als ik met starten volgas geef dan gaat de klep van me lhm een klein beetje klapperen

is dit goed?

dat klapperen is normaal.

Ook met de merktekens op het vliegwiel kun je ook de ontsteking verdraaid hebben.

om de ontsteking 1x rond te laten gaan, moet de krukas2x rond

dat stinken krijg je als de benzineniet verbrand, bv omdat hij niet vonkt als hij dat wel zou moeten. verwissel de kabels eens, best kans dat hij dan teken van leven geeft (maak wel ff de bougies droog)

Dat klopt denk dat ik een ander probleem heb als ik geschakelde plus of rechtstreeks vanaf de accu op mijn bobine zet hoor ik mijn injector tikken lijkt mij niet goed?

Verder wel goeie massa overal aan zitten, heb vergelijkbaar probleem gehad, pakte op een gegeven moment een startkabel op minpool en op chassis en alles was opgelost. En de kabel zag er op het oog nog goed uit, niet dus!!!

Gr. Harald

Terug
Naar boven