• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen

valt eigelijk wel mee maar heb K&N openluchtfilter en sport uitlaat dus hij maakt al een lekker geluid..:D

en hoorde inderdaad niet echt heel veel verschil.. maar heb zelf gevoelt en gekeken..

het lijkt op een schuur van 10 cm over de lente boven op..

valt eigelijk wel mee maar heb K&N openluchtfilter en sport uitlaat dus hij maakt al een lekker geluid..:D

en hoorde inderdaad niet echt heel veel verschil.. maar heb zelf gevoelt en gekeken..

het lijkt op een schuur van 10 cm over de lente boven op..

Iemand een advies waar ik tussen demper van daan kan hallen? ( model z22se Astra G Bj 2001)

zijn ook niet makkelijk tevinde zie ik..

Iemand een advies waar ik tussen demper van daan kan hallen? ( model z22se Astra G Bj 2001)

zijn ook niet makkelijk tevinde zie ik..

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de motor slechter gaat lopen of in gaat houden door een lekke uitlaat.

Zou toch even wat verder zoeken naar het probleem.

Hoe staat het met de bougies? Zijn die al is vervangen

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de motor slechter gaat lopen of in gaat houden door een lekke uitlaat.

Zou toch even wat verder zoeken naar het probleem.

Hoe staat het met de bougies? Zijn die al is vervangen

hallo

- bougies zijn vervangen!

- nieuwe tussen demper ( wegen gatje in demper )

nog steets het zelfde probleem!!??

wat nu..:o

hallo

- bougies zijn vervangen!

- nieuwe tussen demper ( wegen gatje in demper )

nog steets het zelfde probleem!!??

wat nu..:o

Hebben ze al naar de kleptiming gekeken?

Daar ligt volgens mij de oorzaak.

En je geeft zelf al aan dat hij voor de revisie niet dit probleem had.

Zit toch garantie op, En ik zou me zeker niet af laten schepen.

Gr Joost

Hebben ze al naar de kleptiming gekeken?

Daar ligt volgens mij de oorzaak.

En je geeft zelf al aan dat hij voor de revisie niet dit probleem had.

Zit toch garantie op, En ik zou me zeker niet af laten schepen.

Gr Joost

Hallo iedereen!!:d

Ik heb een probleem met vermogen verlies. Na een kleppen revisie. de moter loopt opzich goed! maar hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. ook in versnelling 5 weing power..

Moet vol gas geven om te starten voordat hij pas aanslaat ( moet er bij zeggen gaat IETS beter nu )

Het is een model 2.2 16v benzine uit 2001 ( z22se )

ben bij de garage geweest en vertelde dat ik me lambda sensor moet later vervangen.. omdat me Co2 uitstaat bijna verdubbelt is.. ( normaal waarden zijn 0.45 tot 0.55 )

en nu 1.4 tot 1.6

zouw dit de oorzaak kunnen zijn dat hij vermogen verliest

tussen demper was lek.. ook vervangen

en de monteur begon ook over een EGR klep. dat zouw het probleem ook nog kunnen zijn vertelde hij

EGR klep word redelijk warm ( wat niet mag gebeuren zegt de monteur)

wie kan me helpen? Ben nu 3000,- euro kwijt.. en rijd nu nog steets niet goed..

al vast bedankt!!

Met Vriendelijke Groet Martin :d

Hallo iedereen!!:d

Ik heb een probleem met vermogen verlies. Na een kleppen revisie. de moter loopt opzich goed! maar hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. ook in versnelling 5 weing power..

Moet vol gas geven om te starten voordat hij pas aanslaat ( moet er bij zeggen gaat IETS beter nu )

Het is een model 2.2 16v benzine uit 2001 ( z22se )

ben bij de garage geweest en vertelde dat ik me lambda sensor moet later vervangen.. omdat me Co2 uitstaat bijna verdubbelt is.. ( normaal waarden zijn 0.45 tot 0.55 )

en nu 1.4 tot 1.6

zouw dit de oorzaak kunnen zijn dat hij vermogen verliest

tussen demper was lek.. ook vervangen

en de monteur begon ook over een EGR klep. dat zouw het probleem ook nog kunnen zijn vertelde hij

EGR klep word redelijk warm ( wat niet mag gebeuren zegt de monteur)

wie kan me helpen? Ben nu 3000,- euro kwijt.. en rijd nu nog steets niet goed..

al vast bedankt!!

Met Vriendelijke Groet Martin :d

EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht...

even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)

EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht...

even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)

[rquote=1894638&tid=144009&author=mrmonkey]EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht...

even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)[/rquote]

en hoe moet dat dan?

Want de opel dealer zegt dat het niet kan en hun willen het ook niet doen?

[rquote=1894638&tid=144009&author=mrmonkey]EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht...

even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)[/rquote]

en hoe moet dat dan?

Want de opel dealer zegt dat het niet kan en hun willen het ook niet doen?

Als ze het steeds ergens anders gaan zoeken blijf je eeuwig bezig, want er is altijd wel iets kapot of te vervangen wat ze de schuld kunnen geven.. Probleem zit gewoon in wat er gereviseerd is.

Dus gewoon terug gaan en zeggen dat ie sinds de revisie niet goed loopt en dat daar het probleem in zit en dat ze het maar oplossen toch? Lijkt mij geen discussie over mogelijk.

Was het een bovag garage?

Terug
Naar boven