• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 benzine

OPEL maakt GEEN gebruik van BMW motoren.

Opel maakt gebruik van:

Isuzu Diesel motoren

Fiat Diesel motoren

Steyr Diesel motoren (ook in de BMW's geleverd vandaardat er BMW motor word geroepen)

en motoren van andere fabrikanten zijn voornamelijk diesel motoren.

Willem

De 2,2 (Z22SE) is van oorsprong niet een echte opel motor. (meer een amerikaanse motor GM dus).

Hij is ook compleet anders van bouw dan de meeste opel motoren neem bijvoorbeeld de inlaat en uitlaat die zitten precies andersom dan de meeste (lees alle) opel motoren.

De distributie is ook best wel anders (ketting).

In amerika hebben ze hem ook als 2,4 in diverse modellen van GM.

Op dit forumstaat er veel informatie over de Z22SE motor

Hallo, wie weet hoe ik erachter kom tot wanneer de Z22SE met de "foute" D-ketting spanners is verkocht.

En of er eventueel een revisie heeft plaatsgevonden.

Ben aan het kijken naar een Zafira van november 2002 en ben geschrokken van de vele negatieve geluiden.

Arie

origineel gepost door ackuijt

Hallo, wie weet hoe ik erachter kom tot wanneer de Z22SE met de "foute" D-ketting spanners is verkocht.

En of er eventueel een revisie heeft plaatsgevonden.

Ben aan het kijken naar een Zafira van november 2002 en ben geschrokken van de vele negatieve geluiden.

Arie

er is te vinden vanaf welk motor nummer de problemen zich voor doen. Aan de andere kant moet de zafira de ketting upgrade gehad hebben als hij dealer onderhouden is. Ik weet wel dat de reparatie erg duur is, tenminste bij mijn 2.2 wel :mad:

Als de ketting rammelt moet je hem vervangen compleet met spanners... veelal remmelt hij vooral met starten erg... maar zeker als de rammel aan blijft houden moet je geen risico nemen!

De distributie is op een bepaald moment aangepast en als ze in de serie vielen heeft de dealer het automatisch gedaan bij onderhoud...

Maar ook latere Vectra C's willen het nog wel hebben ook al vallen ze buiten de serie die fout zal zijn...

Ik heb de goeie gekocht.....prima auto. Ook met de caravan van 1400Kg erachter geeft ie geen krimp.

Verbruik kan een puntje zijn..maarja een Zafira heeft dan ook de aurodynamica van een zeecontainer :D :D

Terug
Naar boven