• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 wil niet aan slaan

Fryslan Dennis

Post weinig
Ik heb nu in mijn b manta een 2.2 gezet.

maar de motor wil niet aanslaan.

de kabels heb ik zo aan gesloten zoals op mantablog staat.

de ontsteking staat juist af gesteld.

heeft vonk op alle 4 cilinders.

de blauwe draad van de de 3 polige stekker gaat naar de groene draad boven de computer.

de retour zit op het potje.

en de toevoer op het t-stukje.

heeft iemand tips of een foto hou hij zijn kabels op de injectie heeft aan gesloten ?

die injectoren kwamen van de lopende 2 liter af

ga er vanuit dat deze goed zijn

witte kabel is normaal gesproken de aansturing van de injectoren.

Tijdens het lopen van de motor (en tijdens het starten) krijgen de injectoren voeding en worden open-gestuurd door een pulserende massa.

Dit kun je dus meten.

blauw nu op geschakelde plus

en groen naar de computer.

slaat heel soms aan maar valt dan gelijk weer uit.

op de 4 polige stekker heb ik nog wel een witte kabel over

Lees je de reacties wel die gegeven worden??

Zo kom je er namelijk niet. In het ergste geval sloop je nog iets op deze manier.

Nu moet je dat natuurlijk zelf weten, tis jouw spul. Maar dan moet je achteraf niet komen zeuren. :vertag

de groene draad is alleen voor de ontsteking en toerenteller dus niet voor de brandstofpomp

in je andere topic las ik dat hij op remmereiniger wel start dus je krijgt geen brandstof

waarscheinlijk omdat je pomp niet draait hang die blauwe draad maar een aan een geschakelde +

@louwe 16 klepper wrote:@jwmanta wrote:de groene draad is alleen voor de ontsteking en toerenteller dus niet voor de brandstofpomp

in je andere topic las ik dat hij op remmereiniger wel start dus je krijgt geen brandstof

waarscheinlijk omdat je pomp niet draait hang die blauwe draad maar een aan een geschakelde +

Onzin die groene draad moet ook naar de computer

Anders gaan je injectoren niet open

En dus geen brandstof in je cilinders of de pomp nu wel draaid of niet ;)

dat zeg ik toch de groene draad bij de computer is voor de ontsteking en toerenteller en niet om je pomp op aan te sluiten

Terug
Naar boven