• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2 probleempjes

hallo net een maand geleden een omega 2.5 v6 gekocht

de auto had het laatste jaar maar 1000km gereden en over gekocht van echt een oud mannetje 94jaar

nu 2 probleempjes

1 heb ik volgens mij al gevonden de motor begon te roken klepdeksel pakking lekt een beetje aan de linker kant als je voor de auto staat volgens mij niet een 123 klusje moet veel los halen zoals ik kan zien

nu probleem 2 alleen met koude start bij het weg rijden schakelt de automaat erg laat moet vlink in toeren na dat ie geschakelt heeft is alles normaal dus alleen bij koude start

mvg hans

1: is inderdaad een flinke klus + klepdeksels zelf dient ook vervangen te worden.

2: is normaal, dit is de koudloopregeling, gedaan om de motor niet onnodig te laten trekken, en catalysator sneller warm te krijgen.

Willem

1: is inderdaad een flinke klus + klepdeksels zelf dient ook vervangen te worden.

2: is normaal, dit is de koudloopregeling, gedaan om de motor niet onnodig te laten trekken, en catalysator sneller warm te krijgen.

Willem

@Jack-omegax3.0xe wrote:Omdat deze na montage zeker weten krom zijn en blijven lekken.

GR Jack

Nu wil ik niet vervelend doen, maar heb mijn kleppendekselpakkingen 2 jaar geleden vervangen, maar niet de deksels. Ze zijn tot de vandaag de dag nog mooi dicht, lekken dus niet.

De kans is natuurlijk aanwezig dat ze wel krom zijn.

@Jack-omegax3.0xe wrote:Omdat deze na montage zeker weten krom zijn en blijven lekken.

GR Jack

Nu wil ik niet vervelend doen, maar heb mijn kleppendekselpakkingen 2 jaar geleden vervangen, maar niet de deksels. Ze zijn tot de vandaag de dag nog mooi dicht, lekken dus niet.

De kans is natuurlijk aanwezig dat ze wel krom zijn.

Terug
Naar boven