Sins kort hebben we een Astra F 1.6 SZ stationwagen als 2e auto. Lekker veel ruimte voor weinig!
Nu zijn er twee probleempjes waar ik last van heb.
Ik denk dat het los van elkaar staat, maar wie weet...
1e
De auto loopt niet lekker, houdt in en schokt en heeft weinig vermogen soms. Met name bij overschakelen. Slaat heel soms af en start dan met moeite, duidelijke benzine lucht. Verzopen.
Ik heb de EGR en stappenmoter schoongemaakt en gecontroleerd deze waren goed. Bougies en bougiekabels vervangen.
Ik vermoed de DIS module, hoe kan ik dit controleren?
Om zomaar in het wild te gaan vervangen vind ik te kostbaar!
2e
Bij het tanken loopt de brandstof niet goed weg, duurt uren om die tank vol te gooien, super irritant. Wat me opvalt is dat er geen terugslag klepje in de hals zit zoals bij moderne auto's. Kun je ook geen diesel nozzle in steken
Hoort dioe er niet in te zitten bij een astra uit 96?
Wie o wie heeft een idee......Alvast bedankt!
Nu zijn er twee probleempjes waar ik last van heb.
Ik denk dat het los van elkaar staat, maar wie weet...
1e
De auto loopt niet lekker, houdt in en schokt en heeft weinig vermogen soms. Met name bij overschakelen. Slaat heel soms af en start dan met moeite, duidelijke benzine lucht. Verzopen.
Ik heb de EGR en stappenmoter schoongemaakt en gecontroleerd deze waren goed. Bougies en bougiekabels vervangen.
Ik vermoed de DIS module, hoe kan ik dit controleren?
Om zomaar in het wild te gaan vervangen vind ik te kostbaar!
2e
Bij het tanken loopt de brandstof niet goed weg, duurt uren om die tank vol te gooien, super irritant. Wat me opvalt is dat er geen terugslag klepje in de hals zit zoals bij moderne auto's. Kun je ook geen diesel nozzle in steken
Hoort dioe er niet in te zitten bij een astra uit 96?
Wie o wie heeft een idee......Alvast bedankt!