• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2 problemen met mijn Astra G

Dat is een programma waar alle informatie staat van de onderdelen van je auto. Deze kun je volgens mij opzoeken op auto type e.d.

Als ik het goed heb staan in dit programma ook exploded views maar dat weet ik niet zeker.

Okay, en waar is dat te downloaden (bij voorkeur gratis?).

Wil wel een exploded view van m'n auto of onderdelen hebben.

Heb zelf in een 3D-pakket wel m'n motorblok nagetekend en daar heb ik wel een gerenderde exploded view van, maar de hele auto is nog veel gaver!

Okay, en waar is dat te downloaden (bij voorkeur gratis?).

Wil wel een exploded view van m'n auto of onderdelen hebben.

Heb zelf in een 3D-pakket wel m'n motorblok nagetekend en daar heb ik wel een gerenderde exploded view van, maar de hele auto is nog veel gaver!

astra g heeft gewoon snelheidsafhankelijke stuur inrichting. inparkeren lukt met je pink, met 50 haaks de bocht om moet je echt met beide handen doen hoor.

op de snelweg stuurt hij dus lekker zwaar, veel gevoel dus.

onze citroen berlingo die echt super super super licht stuurt, ook op de snelweg, heeft volledig hydrolische stuur inrichting, is helemaal ruk

en je hoort altijd een hoge toon, een zoement geluid bij het insturen, dit hebben de meeste opels vanaf dat er eps opzit (electronic power steering) dit zijn dus de electro moteren. vind het zelf altijd wel grappig, van afstand kan je horen dat het een opel is.

nog een grappig detail, de 1.2 16 motoren (ecotec) hebben een hoog geluid, die auto's hoor je altijd aan komen rijden, wel grappige dingen

:jerry

astra g heeft gewoon snelheidsafhankelijke stuur inrichting. inparkeren lukt met je pink, met 50 haaks de bocht om moet je echt met beide handen doen hoor.

op de snelweg stuurt hij dus lekker zwaar, veel gevoel dus.

onze citroen berlingo die echt super super super licht stuurt, ook op de snelweg, heeft volledig hydrolische stuur inrichting, is helemaal ruk

en je hoort altijd een hoge toon, een zoement geluid bij het insturen, dit hebben de meeste opels vanaf dat er eps opzit (electronic power steering) dit zijn dus de electro moteren. vind het zelf altijd wel grappig, van afstand kan je horen dat het een opel is.

nog een grappig detail, de 1.2 16 motoren (ecotec) hebben een hoog geluid, die auto's hoor je altijd aan komen rijden, wel grappige dingen

:jerry

Als je een distributiesetje (compleet met spanrol, distributieriem en een bout) van SKF koopt, dan zit er een beschrijving bij hoe je het stap voor stap moet doen.. Als je dat volgt, dan kom je er wel!

Vervang ook gelijk je waterpomp!

Onderdeelnummer Distributieset: VKMA 05121

Als je een distributiesetje (compleet met spanrol, distributieriem en een bout) van SKF koopt, dan zit er een beschrijving bij hoe je het stap voor stap moet doen.. Als je dat volgt, dan kom je er wel!

Vervang ook gelijk je waterpomp!

Onderdeelnummer Distributieset: VKMA 05121

db riem vervangen is niet zo duur, en vrij makkelijk te doen bij een 8v.

meestal ben je wel rond de 300 euro kwijt bij de dealer.

persoonlijk vind ik het zeer belangrijk dat die er goed om zit, dus betaal er graag wat meer voor.

db riem vervangen is niet zo duur, en vrij makkelijk te doen bij een 8v.

meestal ben je wel rond de 300 euro kwijt bij de dealer.

persoonlijk vind ik het zeer belangrijk dat die er goed om zit, dus betaal er graag wat meer voor.

Inparkeren met je pink? No way dat je met een Astra G lichter stuurt op lage snelheid dan op hoge snelheid.

En daarnaast heb je elektrische bekrachtiging nodig en die zit niet op de Astra G, alleen een elektrisch aangedreven hydraulisch systeem. En dat je 'persoonlijk' vind dat een distributieriem goed moet zitten is natuurlijk onzin, alsie niet goed zit, loopt je motor heel slecht of zelfs in puin. Die riem MOET goed zitten, is niet iets persoonlijks.

Inparkeren met je pink? No way dat je met een Astra G lichter stuurt op lage snelheid dan op hoge snelheid.

En daarnaast heb je elektrische bekrachtiging nodig en die zit niet op de Astra G, alleen een elektrisch aangedreven hydraulisch systeem. En dat je 'persoonlijk' vind dat een distributieriem goed moet zitten is natuurlijk onzin, alsie niet goed zit, loopt je motor heel slecht of zelfs in puin. Die riem MOET goed zitten, is niet iets persoonlijks.

Drukte te vroeg op 'Bevestig'. Het zware gevoel van sturen ontstaat door het gyroscopisch effect van je wielen. Dat neemt af bij een lichter wiel en daardoor wordt de auto ook wendbaarder.

Zeker de motorrijders onder ons zullen dat effect kennen. Zo niet, wil ik het je graag uit leggen of zoek je het zelf op op Wikipedia ofzo.

Drukte te vroeg op 'Bevestig'. Het zware gevoel van sturen ontstaat door het gyroscopisch effect van je wielen. Dat neemt af bij een lichter wiel en daardoor wordt de auto ook wendbaarder.

Zeker de motorrijders onder ons zullen dat effect kennen. Zo niet, wil ik het je graag uit leggen of zoek je het zelf op op Wikipedia ofzo.

Terug
Naar boven