• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2012 en de vrijstelling wegenbelasting.

[rquote=1878419&tid=143482&author=js 400]inderdaat onze crinstenunie heeft dit lekker aangehaalt,ik heb toen lekker veel haat mails naar onze vriend gestuurd meneer kramer:fy1:fy1:fy1

maar waar komt dit door??????? onze buitenlanders haden onze hobby ondekt en toen was het hek van de dam:argue:argue

het regende hier in denhaag oude mercedisen:argue met van die talybanbaard viguren er in,waar ik al heel de week voor moet werken om hun uitkering te bekostigen:argue:argue

want werken hebben ze nog nooit van gehoort.

nu stikt het hier van de 190d sterren met hooftdoeken er in,niet normaal meer,allemaal inport.

hun hebben er voor gezorg dan onze hobby kapot is gemaakt,en dat jouw mantatje van 1987 niet meer belastingvrij wordt:argue:argue:argue:argue:argue[/rquote]

Kun je wel zeggen, maar de enige schuldigen zijn die eikels in Den Haag die het besloten hebben, Iedereen heeft evenveel recht om oude wagens te gaan rijden, om wat voor reden dan ook. Laat je niet gek maken en wijzen naar andere bevolkingsgroepen zodat iedereen lekker verdeeld raakt.

[rquote=1879559&tid=143482&author=Jägermeister]:hmmzIk wil de moderne auto's wel eens 30 jaar oud zien worden!!!!:hmmz[/rquote]

zolang houd de electronica het niet eens vol hahaha

[rquote=1879559&tid=143482&author=Jägermeister]:hmmzIk wil de moderne auto's wel eens 30 jaar oud zien worden!!!!:hmmz[/rquote]

zolang houd de electronica het niet eens vol hahaha

ik ben het er niet mee eens dat je idd wegen belasting afschaft op 1 jaartal

maar wat ik ook erg vindt is dat de marktwaarde van je auto uit 87 gewoon daald en die van een 86 er verdubbeld

terwijl het de zelfde auto is je koopt zoon auto wetend dat in het vooruitzicht hij belasting vrij wordt en dat wordt je nu even ontnomen :fy1

maar jah ik ga mijn '87 er manta er niet om verkopen of omcatten

ik ben het er niet mee eens dat je idd wegen belasting afschaft op 1 jaartal

maar wat ik ook erg vindt is dat de marktwaarde van je auto uit 87 gewoon daald en die van een 86 er verdubbeld

terwijl het de zelfde auto is je koopt zoon auto wetend dat in het vooruitzicht hij belasting vrij wordt en dat wordt je nu even ontnomen :fy1

maar jah ik ga mijn '87 er manta er niet om verkopen of omcatten

Het valt best mee met de import toename van oudere autos. het is alleen een makkelijk argument voor de politiek.

Dom om te zeggen dat niet liefhebbers er niet mee zouden mogen rijden. want ze zorgen er juist voor dat de autos niet op slopen belanden maar blijven rijden.

Daarbij vind ik praktisch alle nieuwe autos lelijk, veeeeeeel te duur, en totaal fantasieloos en de meeste nog beetje interessante auto's rijden nog net zo 1 op 10 als oude auto's. Hooguit doet de uitlaat wat meer werk.

Dus ik weet nu al bijna zeker dat ik nooit een nieuwe zal kopen.

Als bijna 40 jaar na het invoeren van mijn eerste oldtimer de autos nog steeds niet 1 op 50 rijden denk ik niet dat oude autos het probleem werkelijk zijn.

Het valt best mee met de import toename van oudere autos. het is alleen een makkelijk argument voor de politiek.

Dom om te zeggen dat niet liefhebbers er niet mee zouden mogen rijden. want ze zorgen er juist voor dat de autos niet op slopen belanden maar blijven rijden.

Daarbij vind ik praktisch alle nieuwe autos lelijk, veeeeeeel te duur, en totaal fantasieloos en de meeste nog beetje interessante auto's rijden nog net zo 1 op 10 als oude auto's. Hooguit doet de uitlaat wat meer werk.

Dus ik weet nu al bijna zeker dat ik nooit een nieuwe zal kopen.

Als bijna 40 jaar na het invoeren van mijn eerste oldtimer de autos nog steeds niet 1 op 50 rijden denk ik niet dat oude autos het probleem werkelijk zijn.

Ik denk dat het uiteindelijk zelfs beter kan worden, mensen die een oldtimer hebben van na '87 straks hebben hem omdat het een hobby en liefhebberij is, niet omdat ze 3 tientjes in de maand willen besparen. Dat is voor het behoud beter hoor.

Ik denk dat het uiteindelijk zelfs beter kan worden, mensen die een oldtimer hebben van na '87 straks hebben hem omdat het een hobby en liefhebberij is, niet omdat ze 3 tientjes in de maand willen besparen. Dat is voor het behoud beter hoor.

[rquote=1879873&tid=143482&author=JvV][rquote=1879869&tid=143482&author=kaneelschep]Het valt best mee met de import toename van oudere autos. [/rquote]

Kom jij maar eens bij ons in Den haag of Rotterdam kijken. Er rijdt hier geen enkele oudere Mercedes rond met een normaal kenteken uit die tijd. Alleen maar inport kentekens (C-LLL-CC). Het aantal geimporteerde auto's van die jaren zijn volgens de cijfers van de RDW ook de laatste 2-3 jaar ongeveer ver-3-voudigd.[/rquote]

En ze vliegen er aan de andere kant net zo hard weer uit richting Polski. Een auto van 12 jaar oud krijgt daar een tweede leven en wij halen de goeie oldtimers weer uit Zwitserland ofzo.

[rquote=1879873&tid=143482&author=JvV][rquote=1879869&tid=143482&author=kaneelschep]Het valt best mee met de import toename van oudere autos. [/rquote]

Kom jij maar eens bij ons in Den haag of Rotterdam kijken. Er rijdt hier geen enkele oudere Mercedes rond met een normaal kenteken uit die tijd. Alleen maar inport kentekens (C-LLL-CC). Het aantal geimporteerde auto's van die jaren zijn volgens de cijfers van de RDW ook de laatste 2-3 jaar ongeveer ver-3-voudigd.[/rquote]

En ze vliegen er aan de andere kant net zo hard weer uit richting Polski. Een auto van 12 jaar oud krijgt daar een tweede leven en wij halen de goeie oldtimers weer uit Zwitserland ofzo.

Ik dacht dat dit van de baan was sinds het kabinet is gevallen die waren er mee bezig maar nu er een nieuwe regering zit heb ik er niets meer over gehoord ?

Als dit klopt worden ze van 87 misschien nog wel belasting vrij :P

Terug
Naar boven