• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2012 en de vrijstelling wegenbelasting.

nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen....

[rquote=1882611&tid=143482&author=Kale gek]nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen....[/rquote]

Conclusie; je doet de beurt zelf.;);)

En dan zijt ge altijd goedkoper uit nietwaar?

:jerry:jerry

Oei...........................en bijklussen doet ge ook?-offtopic

[rquote=1882611&tid=143482&author=Kale gek]nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen....[/rquote]

Conclusie; je doet de beurt zelf.;);)

En dan zijt ge altijd goedkoper uit nietwaar?

:jerry:jerry

Oei...........................en bijklussen doet ge ook?-offtopic

heb zelf een BMW E30 van '87 en val echt net buiten de boot (productie datum maart '87)

en dat is jammer maar helaas, het enigste wat ik echt vervelend vind is dat de waarde van de auto (en de taxatie waarde dus ook denk ik) en stuk lager ligt dan een van 86 of jonger (kan 2000 euro schelen)

maar een echte liefhebber kan die (in mijn geval) die 50 euro per maand wel missen vind ik. al is het wel lekker als je die 50 euro permaand in je tank kan giete zodat je een extra grote tourrit kan maken :P

heb zelf een BMW E30 van '87 en val echt net buiten de boot (productie datum maart '87)

en dat is jammer maar helaas, het enigste wat ik echt vervelend vind is dat de waarde van de auto (en de taxatie waarde dus ook denk ik) en stuk lager ligt dan een van 86 of jonger (kan 2000 euro schelen)

maar een echte liefhebber kan die (in mijn geval) die 50 euro per maand wel missen vind ik. al is het wel lekker als je die 50 euro permaand in je tank kan giete zodat je een extra grote tourrit kan maken :P

maaruhh

ik ben ook wel een beetje op zoek naar een belastingvrije auto er bij.

hoe zitten de regels nu? want dit jaar zal het belastingvrije er af gaan.

is er nog niet af geloof ik

van 86 is belasting vrij en goed 50 tot 100 euro verzekering per jaar.

87 is niet belasting vrij en heb je semi oldtimer vezekering voor geloof ik?

wat gaat er nu veranderen en waneer ongeveer? want dit word al zo lang in den haag besproken maar er is volgens mij nog niks veranderd.

valt een auto van 87 nog te kopen? dus word deze nog bel vrij?

k snap er inmiddels namelijk steeds minder van maar heb wel hetr idee dat ik er mee op moet schieten :P

maaruhh

ik ben ook wel een beetje op zoek naar een belastingvrije auto er bij.

hoe zitten de regels nu? want dit jaar zal het belastingvrije er af gaan.

is er nog niet af geloof ik

van 86 is belasting vrij en goed 50 tot 100 euro verzekering per jaar.

87 is niet belasting vrij en heb je semi oldtimer vezekering voor geloof ik?

wat gaat er nu veranderen en waneer ongeveer? want dit word al zo lang in den haag besproken maar er is volgens mij nog niks veranderd.

valt een auto van 87 nog te kopen? dus word deze nog bel vrij?

k snap er inmiddels namelijk steeds minder van maar heb wel hetr idee dat ik er mee op moet schieten :P

[rquote=1883294&tid=143482&author=MonzaRon]Denk dat er nog andere regels in de maak zijn of gaan komen :hmmz

te denken valt aan het reglement dat geldt in bijv. Duitsland,

daar mag je meerdere auto's hebben, maar dan op 1 kenteken :o

alleen de kentekens moeten nog aangepast worden op naam bestuurder en niet meer op de auto,

zijn we ook een keer van dat 'alfabet' gedoe af.:thumbup

Het zou er dan op neer komen,

dat we bijv. belasting gaan betalen op 1 van de wagens in ons bezit,

de rest is dan vrij.

Je kan nl niet 2 auto's tegelijk besturen, dus 1 betalen wordt dan als reeel beschouwd.

Dat er wat gaat veranderen met de oldies-regels, is een feit,

kijk maar om je heen, je ziet bijv meer oude dan nieuwe mb's op de weg,

en dan hebben we het alleen maar over de mb's ;)

grtz[/rquote]

Tja, het is toekomstvoorspellen, maar ik vermoed dat de RDW hier wel roet in het eten zal gooien. Als je zag hoe snel het voorstel tot gepersonaliseerde kentekens bv. in de prullenbak werd gegooid.

Het idee is echter heel aardig. Behalve als je alleen 1 auto hebt voor hobbymatig gebruik :D

[rquote=1883294&tid=143482&author=MonzaRon]Denk dat er nog andere regels in de maak zijn of gaan komen :hmmz

te denken valt aan het reglement dat geldt in bijv. Duitsland,

daar mag je meerdere auto's hebben, maar dan op 1 kenteken :o

alleen de kentekens moeten nog aangepast worden op naam bestuurder en niet meer op de auto,

zijn we ook een keer van dat 'alfabet' gedoe af.:thumbup

Het zou er dan op neer komen,

dat we bijv. belasting gaan betalen op 1 van de wagens in ons bezit,

de rest is dan vrij.

Je kan nl niet 2 auto's tegelijk besturen, dus 1 betalen wordt dan als reeel beschouwd.

Dat er wat gaat veranderen met de oldies-regels, is een feit,

kijk maar om je heen, je ziet bijv meer oude dan nieuwe mb's op de weg,

en dan hebben we het alleen maar over de mb's ;)

grtz[/rquote]

Tja, het is toekomstvoorspellen, maar ik vermoed dat de RDW hier wel roet in het eten zal gooien. Als je zag hoe snel het voorstel tot gepersonaliseerde kentekens bv. in de prullenbak werd gegooid.

Het idee is echter heel aardig. Behalve als je alleen 1 auto hebt voor hobbymatig gebruik :D

Terug
Naar boven