• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking

De verdeler zit rechtsvoor tegen het blok aan. > http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg

Denk niet dat het aan de ontsteking ligt aangezien cilinder 1 en 2 sowieso ontbranden. Misschien dat de verdeler defect of verkeerd geplaatst? condensator kan ook defect zijn?

Heb ik mijn bougiekabels wel goed aangesloten? zit de verdeler er wel goed op?

Heb de kleppen al gesteld, 0,40mm als beide poorten gesloten zijn?

Ik heb mijn Haynes nog steeds niet binnen :( wat is het verschil tussen een 20s en bv een 19s?

Vandaag samen met googempie (vooral googempie :wors) een compressietest uitgevoerd > 12-13bar en de ontsteking afgesteld. Nu lijkt het net of de Varajet 2 valse lucht hapt ergens, aangezien deze op druk reageerd en de motor nog steeds niet soepel loopt. wss een rotte pakking!

Iemand tips waar ik een revisiesetje kan bestellen?

Ik zoek ook nog vraagbaak van een VJ2. Ik wacht op mijn bestelde Manta B vraagbaak, ik hoop dat de VJ2 daarin staat beschreven. Ik moet weten hoe de carb standaard afgesteld moet worden.

Het is nog steeds niet opgelost, de motor loopt nog steeds vrij onrustig en de auto auto trilt alle kanten op, de versnellingspook ook! Als ik de kabels van cillinder 3 en 4 los trek merk ik helemaal geen verschil, dat moet je toch zeker wel merken??

- Nieuwe bougies

- Nieuwe bougiekabels

- Alle kabels vonken

- Onsteking staat nu zeker goed

- Compressie 12-13bar

Ik hoop aanstaande week mijn VR2 vraagbaak binnen te krijgen om de carb te kunnen stellen.

Kan het een brandstoffilter zijn die verstopt is ofzo? :hmmz

Leon, je hebt hier een dopsleutel laten liggen ;)

dan moet ik die binnekort maar ns op komen halen.

probleem is te weiten aan slechte pakkingen van het inlaattraject dus loopt de motor nogalslecht. pas na het vervangen van deze pakkingen kun je iets zeggen over het wel of niet op 3 poten lopen. compressie is op alle cilinders goed en elke bougie vonkt. na het afstellen van het ontstekings tijdstip werd het blok al rustiger. even wachten op pakkingen dus en dan alles netjes afstellen.

Ik vervang de in en uitlaatpoort pakkingen aanstaande week, kijken wat het doet.

Ik hoop morgen mijn boek eindelijk binnen te hebben zodat ik alles kan nalopen :D

Waarom kan ik nergens een fatsoenlijke foto vinden van een CIH 20S met de verdeler en bougiekabels duidelijk in beeld :hmmz

Waarom. wat is het nu daarvan??

Verdeelkap los halen, draai je eerste zuiger voor bij de DB naar boven(draai je eerste bougie eruit zie je de bovenkant vd zuiger), kijk op de het krukas wiel, staat een kerf in en een opstaande vin op je DB-deksel dan kijk je in de ontsteking, rotor ene kant op staat ie naar 3 of hij staat in de richting van een streepje op het dunne randje van het onstekingshuis.Draai je krukas iets zie de draai richting.

Waar het streepje boven in het ontstekingshuis staat is cilinder 1 en dan verder, 1-3-4-2,tada.

Doet ie het niet goed, is het echt koppakking of kleppen!of nokken weggesleten , kan ook nog (komt nooooit voor uuhhhmm...!!)

Gister de inlaatpakking vervangen en wat een verschil! :thumbupking::wors:o Dat was dus het probleem. Nu heb ik wel een bout van een uitlaat afgebroken in het het blok :hmmz weer een uitdaging! nu start en loopt het zo lekker! moet de carb nog steeds afstellen.

Hoe moeilijk is het om een 20s om te bouwen naar een 20e?

Waarom injectie? efficiënter en meer vermogen? misschien wel meer voordelen. Is zo'n ombouw moeilijk of is het inlaatspruitstuk en carb vervangen door een injector + electronica?

Het is toch een hoop werk, en je moet het teneerste nog kopen, en de vermogenswinst is niet erg groot.

Ik wil eigenlijk van de Varajet2 af :p injectie, webers of VaraJet2 revi :hmmz

Mijn schokdempers zijn nodig aan vervanging toe. Iemand tips? mischien zelfs meteen ietsje verlagen?

Met Weber (dubbel) zit je rond de 1000 euri, want dan moet je ook lamba-sonde e.d. installeren. Is wel goede investering :thumbup

Eerst maar eens lassen en spuiten en daarna kijken voor injectie of webers, of meteen een C20LET king:

Maaruh wbt schokdempers, Koni of Monroe? :hmmz is het verstandig de veren ook te vervangen? En hoe zit het met verlagen? doe je dat dmv korte dempers en veren?

Heeft er iemand enig idee hoe en waar ik mijn auto kan laten testen om te kijken hoeveel PK mijn 20s nog op de weg brengt?

Ik wil uiteindelijk rond de 150PK hebben. De beste optie is tot nu toe een C20XE of zelfs een LET. Maar goed, liever harde PK's en geen turbo's.

Ik kan helaas weinig vinden over een 3.0 V6 (Opel) ombouw. Lijkt me ook wel leuk :D

Wat voor onderdelen zitten er bij een gasinstallatie? Een gastank, een klep en een paar slangen toch? Thats all?

Btw, een stel webers kosten op Marktplaats ~300 Euro :wors Een injectiesetje kost wss nog minder.

VaraJet2 fixen > 35 euro

Webers > 300+(spruitstuk)

C20XE > ~1000 euro totaalplaatje

Ik denk toch maar een stel webers en een fatsoenlijke uitlaat :D

Koni,

Zoek een injektie van een 2.oE of zelfs een echte 2.0E motor.

Is de moeite waard.Handelbaar en zuinig.

En met Webers word het weer heel specifiek, is apart rijden en persoonlijk vind ik , luidruchtig.

C20xe kan ook maar dan ,welke bak erachter?

Terug
Naar boven