• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

20seh voor de cross

mario1612

Post weinig
ik zit met een klein maar ook een groot probleem

ik doe auto cross met een opel astra

nu heb ik er pas een c20 seh blok ingelegd

hier zouw een race krukas in zitten en zou ongeveer 160 pk hebben de motor is echter super maar ik ben opzoek naar veel koppel uit deze motor hoe kan ik makkelijk en snel meer koppel uit deze motor halen

wie kan me hier raad bij geven?

jah ik weet het ook niet precies heb dit blok zo gekocht

die gast zij dat er een race krukas in zat en het blok is compleet gereviseert

vliegwiel afgedraaid

nokkenas is een standaart van een 20seh

nu heb ik me laten vertellen dat een 1.7 diesel nokkenas ook past op mijn blok en je meer koppel krijgt

en dat je de noken as een paar tandjes later moet zetten weet iemand er mischien meer over

ten eerste een c20seh bestaat niet standaard.

Dan heb je een samengesteld blok.

Ook die motor heb ik al eens gebouwd.

Maar wat ik zo lees heeft deze motor geen 160 pk.

Wat voor inlaat systeem zit erop??

Als je een 8v motor 160 pk wilt geven dan loopt ze echt hoge toeren 8200 rpm is dan lekker.

Ik denk dat je erg goed gelovig bent. want een atmo motor met standaard nokkenas redt het niet om 160 pk te halen...

Geloof me, heb meerdere getunde 8v motoren gebouwd.

ik wil je zeker geloven

daarom stel ik deze vraag ook wat ik wel kan zeggen

is dat de motor erg hard in toeren loop hoeveel toeren kan ik niet zeggen wat het is immers een cross auto

en er zit niks van toerentellers en dat soort dingen in

maar als jij er meerdere getuned heb kun je me ook vertellen wat er aan moet gebeuren om veel koppel te krijgen?

gr mario

je hebt koppel genoeg denk ik ,ik zou andere banden proberen,en tevens een toerenteller aansluiten dan weet je wat beter waar je het zoeken moet,ik cross ook met de 8v opel en ik heb altijd koppel genoeg zowel bij de seh en de c 20ne

heb je een demper? demper is ook koppel

gr chris

Terug
Naar boven