• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

20SEH zuigers in C20NE

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by thomas-opel83

riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?

het maximale, als je maximaal wilt gaan....

inclusief een dunnere koppakking...

nou dan gaat het hard...

en hoe wordt dat dan opgelost?

ja maar als de riem te lang wordt dan klopt je timimng toch niet meer....

Dus dan zet je die weer goed met het verstelbare tandwiel.. Is ook maar heel minimaal maar wel netter

en opgelost..

Nu moet ik zeggen dat ik een 8v motor heb lopen met de kop zo gevlakt dat je niet meer veilig kunt vlakken volgens opel.

en daar kom ik net weg met de lengte van de riem...

Het lengteverschil span je wel weg, maar dan verdraaid de nokkenaspoulie iets. Dit kun je dan weer op vangen met een verstelbare poulie..

De prijs heb ik bij een leverancier van ons weg. (werk bij een automaterialenzaak, soms best handig) :D

De zuigers hebben we ondertussen binnen gekregen en het blok is met de zuigers naar het revisiebedrijf gebracht om opgeboord te worden. Ook persen ze gelijk de zuigers op de drijfstangen

Theunm beschrijft ook in de tekst dat hij de 16v zuigers vlak afdraait. is het dan wel mogelijk om deze zuigers te gebruiken? En blijft er dan ook genoeg materiaal boven de bovenste zuigerveer over?

Terug
Naar boven