• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

24v in een A2 type senator bouwen !

de mijne is van april 1992 dus dat is al het "sterke" type ?

Maar voor 300 euries heb je alleen de ketting of zitten de geleiders er dan ook bij ?

En hoe zit dan met de koppakking want die moet eraf voor de geleiders !

Nee nee nee nee

De ketting lengt zich iets en gaat wat zwaaien en schuurt dan tegen een nokjes aan wat op het blok zit en zo schuren de mosselen door aan de zijkant.

De Irmscher 4.0 en Mantzel blokken hebben dit nokje verwijderd...

Tevens is de kwaliteit van de kettingen ook niet je van het,zeker bij de eerste blokken knapte deze vaker,na 90 hebben ze andere kettingen gebruikt die sterker waren

Koppaking hoeft der niet af,voor 300 of 325€ heb je een compleet setje inclusief geleiders en pakkingen enz enz,inclusief een handleiding hoe te vervangen en welk nokje weg te slijpen als je interesse hebt dan meld je maar.

Der zijn der ook die meer als 3 ton gedraait hebben als blok van na 90 zijnde...

Maar na 2 ton is der een grote kans dat de kettingen knappen/doorschuren whatever..

Daarom is het verstandig om altijd ff een ketting wissel bij een losblok zonder historie te doen.

Het is niet fijn als je kettingen knappen..dan kan het veel veel centjes kosten een veelvoud van 300€ als je het allemaal bij een revisie bedrijf laat repareren.

ik heb ook zo'n distributieset via GSE (Ben) aangeschaft...:thumbup

zeer compleet en zeer professioneel...met 'stap voor stap' een foto uitleg erbij...:wors

Ja Ronald Bolz in DE levert ze,ik heb toen zo,n setje meegenomen voor Jan.

Moet je ff kijken op het Opel hecktriebler forum en zoeken naar Ronald Bolz of Monza24V.

Hij heeft die setjes liggen en ook sterkere koppelingen.

Heeft die Ronald Bolz geen eigen site , ik kan er niets over vinden ?

Ik kom alleen maar op duitse forums uit en mij duits is erg slecht ( niks dus ! )

Kan iemand hier iets meer over die persoon vertellen of hoe ik dat spul kan bestellen?

Oke Ron, zover was ik ook al maar kan hij ook nederlands want ik zou niet weten hoe ik duits moet mailen !

Ik zal het proberen dan zie ik wel of hij het kan lezen.

Toch bedankt voor je reactie...:wors

Bedankt Jigsaw,

Werkt goed Google ( denk ik ) nu afwachten of hij het begrijpt en wat het kost.:wors:wors

Heb zelf ook even contact gehad met Ronald Bolz, een compleet pakket met pakkingen en kettingen kost rond de €700,-. Is nog duurder dan een losse motor maar het is helaas zo. Maar dan heb je wel een compleet pakket incl koppakking.

Mmm dan is ie opgelagen ik had zo,n setje voor 300 of 325€ vorig jaar wel zonder tandwielen dan,die waren tandwielen waren peperduur...dacht iets van 140 per stuk of zoiets..

Oke, bedankt Ron,;)

Dacht al zoiets dat ik niks hoorde....

Dan nog maar even afwachten :sleeping

He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,

Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A' 700,00 euro !

Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.

Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.

Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!

Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :wors

origineel gepost door noci

He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,

Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A' 700,00 euro !

Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.

Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.

Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!

Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :wors

wat gek, ik heb ook bij Ronald Bolz geinformeerd, heb even gevraagd of het ook goedkoper kan als de €750, maar bij dit pakket zit dus ook een koppakking etc. Hij heeft ook nog setjes van €350, puur alleen voor de kettingen

Terug
Naar boven