• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

24v Manta ???

dr_antrax

Post weleens wat
Goede morgen allemaal

Omdat ik nog aan twijvelen ben of ik de 2.2 16v opnieuw ga herbouwen zit ik te kijken voor eventueel een c30se dus een 24v in een Manta

Wat heb ik ervoor nodig en wat zijn jullie ervaringen

En wat zijn de voor en nadelen tegenover een c20xe

Hoe zit het met op kenteken krijgen bij de rdw gezien dat het aantal cilinders veranderd

Wat is jullie gemiddelde verbruik

En welke bak en tussenas gebruiken jullie en ook welke koppelingsplaat is het meest geschikt

Alvast bedankt voor jullie reacties

het 'probleem' is volgens mij het gewicht wat te ver naar voren komt. te veel gewicht voor de vooras. je zou dan de hele motor verder naar achteren kunnen leggen maar dat is heel veel aanpaswerk. tunnel, aandrijfas, motorsteunen etc.

dat probleem heb je bij een c20xe minder.

het 'probleem' is volgens mij het gewicht wat te ver naar voren komt. te veel gewicht voor de vooras. je zou dan de hele motor verder naar achteren kunnen leggen maar dat is heel veel aanpaswerk. tunnel, aandrijfas, motorsteunen etc.

dat probleem heb je bij een c20xe minder.

motorsteunen op de vooras moet je verlengen, en ook de radiateur verder naar voren bouwen. Getrag 265 bak. Een 6pitter op je vooras heeft ook behoorlijk wat gewicht, wegligging zal zeker minder zijn als met een 20xe op de vooras. Zijn ook genoeg mensen op het forum hier die dat wel mee vinden vallen, maar ik denk dat je dat toch voor jezelf in moet vullen:)

motorsteunen op de vooras moet je verlengen, en ook de radiateur verder naar voren bouwen. Getrag 265 bak. Een 6pitter op je vooras heeft ook behoorlijk wat gewicht, wegligging zal zeker minder zijn als met een 20xe op de vooras. Zijn ook genoeg mensen op het forum hier die dat wel mee vinden vallen, maar ik denk dat je dat toch voor jezelf in moet vullen:)

Het gewicht komt met een zespitter inderdaad verder naar voren, maar dat is met stuggere veren goed op te vangen.

Om een C30SE aan een getrag 240 te krijgen heb je wel een speciaal vliegwiel en koppeling nodig van Roland Bolz.

Ook moet je de radiateur in de neus bouwen en wat met koelslangen uitvinden.

Kom anders eens goed naar mijn zespitter kijken, dat is dan wel een CIH motor, maar in principe is de ombouw vergelijkbaar, behalve dat er een een 24V veel meer elektriek zit.

Een andere optie is een hele snelle 2400 met webers bouwen, die zijn erg sterk, betrouwbaar en snel!

Het gewicht komt met een zespitter inderdaad verder naar voren, maar dat is met stuggere veren goed op te vangen.

Om een C30SE aan een getrag 240 te krijgen heb je wel een speciaal vliegwiel en koppeling nodig van Roland Bolz.

Ook moet je de radiateur in de neus bouwen en wat met koelslangen uitvinden.

Kom anders eens goed naar mijn zespitter kijken, dat is dan wel een CIH motor, maar in principe is de ombouw vergelijkbaar, behalve dat er een een 24V veel meer elektriek zit.

Een andere optie is een hele snelle 2400 met webers bouwen, die zijn erg sterk, betrouwbaar en snel!

Een 24v inbouwen in een B is goed te doen, een 240 bak voldoet prima, radiateur voor je balk in het front plaatsen, motorsteunen vrlengen.

Kabelboom aansluiten is zo klaar (3 draden)

Vergeet de vacuum bol voor de dualram klep niet.

Een 24v inbouwen in een B is goed te doen, een 240 bak voldoet prima, radiateur voor je balk in het front plaatsen, motorsteunen vrlengen.

Kabelboom aansluiten is zo klaar (3 draden)

Vergeet de vacuum bol voor de dualram klep niet.

Terug
Naar boven