• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

260 PK XE

Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien....

Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen...

Hahaha.. :D Dat was ook het eerste wat ik dacht.. Dat hadden mn gti's (en de VW diesel die ik had) standaard ook en ik snap nog steeds niet waarom Opel het andersom moest doen.. :) :jerry

Voor die 1.8 16v KR blokken zijn ook zat kits te koop om atmosferisch de 250 pk te behalen.

Net als voor de c20xe.

Degene die naar de audi TT 1.8 20v grijpen zijn gewoon lui :P

tis maar net hoe goed uwe geldboom groeit!

@Bart Hoedemaker wrote:origineel gepost door 2000

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry

Money%20Tree.jpg

Hier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten....over 3 jaar oogsten ;)

Mmm, heb jij nog Euro zaadjes te koop dan :hmmz ?

ik denk dat je dat beter aan de duitsers kan vragen, die hebben een hele boomgaart.. althans daar ga ik wel vanuit, als ze zich zo gedragen..

@Jeroen wrote:Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P

Ik weet het niet hoor, maar 9 seconden voor de 200 meter is LANGZAAM :sleeping

9 Seconden voor de 400 meter dan wordt het leuk :wors

Ik dacht eigenlijk dat ze al die topics verwijderd hadden, nou komt ie weer boven drijven!! :jerry :jerry :jerry

@Vinci wrote:Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien....

Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen...

Niets te veel gezegt! :vertag

Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!

Nu nog weer een XE... :P

@Piele wrote:@Vinci wrote:Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien....

Niets te veel gezegt! :vertag

Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!

Nu nog weer een XE... :P

Kan je beter niet 2e hands kopen hoor, of iig de pomp niet. En de ruimte die jent is best aardig, maar je blok veel lager hangen brengt meer met zich mee. Je bak steekt ongeveer net zo laag als je carterpan dus dan raak je die, je krijgt problemen met je assen enz.

Ik heb nog een goeie c20xe staan Peter, kale motor wel goed en recent gereviseerd ;)

erg leuk allemaal

maar welke versnelings bak zou je hier nou achter moeten hangen

denk niet dat normaale f16 f18 of f20

het erg lang gaan uithouden

@bossy wrote:erg leuk allemaal

Als je toch geld zat hebt, straight cut kitje of nog mooier sequentieel :D

@Piele wrote:@bossy wrote:erg leuk allemaal

12.000 euro voor een bak is wel veel vind je niet :D

@Peter_89 wrote:@Piele wrote:@bossy wrote:erg leuk allemaal

12.000 euro voor een bak is wel veel vind je niet :D

Heb jij wel eens gezien wat zo'n Risse of Swindon blokkie doet?? :angel Schrik niet van 20.000 á 30.000 hoor! :shock:

Een synchrobak met rechte vertanding gaat niet werken achter een 260pk xe...

het toerental is te hoog bij het opschakelen.

ik heb er pas een verkocht en die draaide 8500+ toeren en dat kan een synchromesh niet aan.

Een motor die goed gebouwd is met de juiste spullen kost je rond de 12-15000 euro.

dat is wel incl uitlaat etc.

Het kan goedkoper,maar of dat ook heel blijft is de vraag.

gr

ken de motoren zeker wel. Zit in de rally. Rijden ook met Dog Box. Sequentiele bak zou voor ons 12.000 euro kosten zo`n beetje.

De Gr A moteren waar we mee rijden kosten ook 15.000 euro zo`n beetje. Om over de Kitcar motoren maar te zwijgen :angel

Een drenth sequentiele bak kost toch geen 12.000 euries, ik dacht dat die rond de 5000 zitten? Goed tot 400Nm.

@Vinci wrote:Wel in de handen van de juiste piloot hoor.... Zeker een F18...

Dat heeft er niks mee te maken, misschien dat de juiste piloot niet genoeg gas geeft want die f18 rijd je gewoon naar de klote. Synchro's kunnen het niet aan, quaife synchro bak gebruikt de originele ringen dus die houd het ook niet lang uit als je rond de 8/8500 rpm draait. Dus je moet minimaal een dogbox gaan rijden. Hoop bij mij ook maar dat die heel blijft mja we zien het wel.

Terug
Naar boven