• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2dehands astra kopen. waarop letten?

Liever de Dealer :puke :thumbdown

pas bij profile een 14 inch michelin energy laten omleggen

70 eurrie all in :thumb

@HarrieAstra wrote:

Wat een belachelijke prijs is dat. Bandjes kosten bij elkaar krap € 200,-

Blijft er in jou geval een bedrag van € 186,- over voor ventielen, balanceren en montage.

Makkelijk verdiend die dag.

Mee eens. De gemiddelde garage rekent denk ik 15 euro per band. Montage en balanceren.

Je zou sowieso rond de 250 euro klaar moeten zijn voor 2 banden.

@HarrieAstra wrote:Sorry, maar wie laat er in hemelsnaam banden opleggen bij de dealer?

Als je de tekst goed leest dan lees je tussen de regels door dat dat ongevraagd is gebeurd. Iemand die mij een beetje kent (en jij zit al sinds 2011 op ons forum) weet zelf ook wel dat ik daar echt niet zomaar mee akkoord ga.

Daarnaast zijn er ook mensen die hun auto dealer laten onderhouden, ik laat dat zelf ook zo veel mogelijk doen.

De een zegt onzin, een ander zweert erbij. Feit is wel dat ik zowel met de G als met de H motorisch eigenlijk nooit problemen heb gehad en dat zie ik om mij heen bij mensen die dat zelf doen vaak andersom.

Overigens zijn 7 van de 10 werkplaats bezoeken die ik bij de dealer doe vaak ook nog een kosteloos en hoef ik voor een diagnose of controle beurt vaak niets te betalen. Kwestie van leven en laten leven.

Kwestie doet overigens niet ter zake in dit topic, dat gaat over eventuele aankoop tips en niet of een dealer nu wel of niet te duur is met zijn banden en onderhoud.

Ik heb zelf sinds eind december een Astra (NJoy/2003) met een Z16XE motor. Deze bevalt mij bijzonder goed en heb na een goeie 9000 kilometer nog geen problemen ondervonden (buiten een gescheurd rubbertje op de thermostaat).

Hij is ongeveer 75% op de snelweg te vinden en 25% binnen bebouwde kom, met een gemiddeld verbruik van 1.15/1.16 (680-740 kilometer op een tank). Deze waarden haal ik alleen als ik het netjes hou, wat inhoudt 110 op de snelweg (cruise control) en enkel verhogen bij inhalen. Bij doorrijden (lees: flink gassen) zie je het verbruik natuurlijk stijgen, maar ik heb tot nu toe altijd minimaal 520 kilometer op een tank gehaald ;).

Mijn advies zou zijn om nog heel eventjes door te sparen (ik weet het, das lastig en ik wil het ook nooit!;)).... maar ik denk dat je tussen de 2500 en 3000 toch wel een nette G moet vinden.

Heb voor de mijne in ieder geval nog geen 2800 euro betaald en is toch aardig aangekleed (cruise control, climate control en een nette stand van 138.000)

Terug
Naar boven