• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2x rekord e1 resto/ verbouwing + corsa a3

origineel gepost door Van het Ende Customs

velgen ruilen voor een set 17" ATEV (imitatie AZEV A) velgen?

nee sorry, die vind ik niet mooi. vind dat meer iets voor een oude mercedes ofzo :)

ik moet straks eerst de verlaging er onder hebben zodat ik kan kijken welke maat ik kwijt kan. ik wil wel weer iets zoals ik nu heb dat ze lekker diep zijn. ik heb er geen haast mee.

ik was vandaag nog even bij de auto in de buurt dus heb snel ff een foto gemaakt van de achterkant nu die weer op z'n pootjes staat.

448e9e23.jpg

weer even een kleine update,

ik ben druk met de veerpoten, links heb ik die van een e2 er al onder zitten incl. nieuwe remmen en een kleurtje er over. de rechterkant komt komend weekend aan de beurt. verder staat de auto deze week even bij de garage zodat de kleppen gesteld worden en alles op tijd gezet word.

ook het dash heb ik er uit gehaald omdat de kachelmotor kapot is, en alvast als voorbereiding op een ander dash. het dash komen ook weer foto's van zodra dat er in zit, ik verklap nu nog niet wat er in komt :D.

ik heb niet echt veel foto's gemaakt maar goed toch weer een paar.

329ca0f4.jpg

0ab1aa17.jpg

f7327c53.jpg

61422a17.jpg

project schiet momenteel even niet zo heel erg hard op :S

de auto is bijna apk klaar, ik zit alleen nog met een oliedruk probleempje die ik nog niet opgelost krijg. ik heb inmiddels een enginflush gedaan en nieuwe olie 15w40, nieuw oliefilter vervangen. ik heb nou ook een nieuw oliepompdeksel besteld en hoop dat het daarmee beter word.

ik heb inmiddels ook de verlagingsveren binnen en ben bezig om grotere velgen te regelen.

het dash zit er inmiddels weer in met een andere kachelmotor, ik heb geprobeerd om een ander dash te plaatsen maar dat wil niet aangezien ik een lange pook heb (dus een ombouw naar korte pook volgt, incl. een versnelling meer :)).

vandaag nieuwe velgen binnen gekregen met dank aan black champion :)

zaterdag even passen en een proefritje maken :P

foto's volgen van het weekend.

zo vandaag de velgen maar onder de auto geplaatst en ze passen perfect :D

ook de verlaging (40-40) moet er straks zonder problemen onder kunnen. verder ben ik nog even bezig geweest om weer een beetje muziek in de auto te krijgen, hiervan heb ik geen foto's gemaakt :P.

voor:

Foto244.jpg

na:

Foto245.jpg

goed gevult :) nou nog verlagen:

Foto246.jpg

@wingersv: Ik hoop dat je dat olielamp probleempje met die oliepomp deksel kan oplossen, maar.........

Uit eigen ervaring weet ik dat deze indicatie duidt op de onderkant..... dwz drijfstang lagers.....Cih's zijn daar gevoelig voor!!!

origineel gepost door Opel Rally Lover

wordt de roest ook aangepakt en de verf?

de roest word ook nog aangepakt en de wagen word als die roestvrij is voledig overgespoten ;)

@robbyrood

ik hoop dat het aan de deksel ligt, ik weet zelf bijna niks van motoren en handel naar wat ik hier op het forum lees over de zelfde problemen.

die drijfstang lagers kan ik daar makelijk bij komen? of moet dan het hele blok uit elkaar of uit de auto?

oei oei , tja goeie vraag, als dat dekseltje niet werkt , dan word het motortje eruit tillen want die pan kan er niet onder weg!!!

Vraag dan om deskundige hulp!

bedoel je de carterpan? die krijg ik er wel onder weg als het blok in de auto hangt, heb ik laatst ook al een keer gedaan om hem schoon te maken en om de aanzuigbuis te controleren.

is het moeilijk om zo'n drijfstanglager te vervangen? ik probeer altijd eerst zelf voordat ik hulp er bij roep, zo leer ik er tenminste ook nog wat van.

thnx :D, ja gaat zeker goed komen.

af en toe is het best lastig hoor een 2 deurs :P ben nog op zoek naar een paar goeie deuren maar die kan ik niet vinden :S of ze willen er de hoofdprijs voor hebben.

maar goed we gaan vrolijk door en beetje bij beetje krijg ik alles wel bij elkaar en kan de auto weer in ere hersteld worden :D

heb gisteren eindelijk weer wat kunnen doen aan de rekord en het lampje van de oliedruk is weer uit :D

heb een nieuw oliepompdeksel gemonteerd en ff een pakking geplaatst bij de olieaanzuigbuis.

van de week breng ik de auto weg voor apk, uitlijnen en om de kleppen te latten stellen want er tikken er een paar :S

zo na lange tijd weer even een update,

de auto heeft sinds deze week weer apk :D

ook is de verlaging geplaatst, ziet er gelijk een stuk beter uit. waarschijnlijk laat ik de voorveren in de toekomst nog napersen maar eerst maar even kijken hoeveel die nog na zakt.

hier nog een paar fototjes met de verlaging er onder.

Foto264.jpg

Foto265.jpg

Foto266.jpg

binnenkort weer meer...

Terug
Naar boven