• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.0 LE-2 slecht aanslaan warm

Kan iemand mij hierin helpen

Mijn senator 3.0E LE-2 4-traps automaat modeljaar '86 slaat slecht aan als hij warm is.

Moet ongeveer 10 tot 15 keer rond voordat hij aanslaat.

Loopt dan +/- 2 seconden 2000 toeren en is dan OK.

Kent iemand dit probleem en kan mij zeggen hoe ik dit op kan lossen.

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

Erik

Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.

Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.

Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.

Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.

Beetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.

Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.

Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.

origineel gepost door rinus de boer

hoi rinus,

heb ik helemaal geen last van, hij start altijd heel goedking:

origineel gepost door rinus de boer

hoi rinus,

heb ik helemaal geen last van, hij start altijd heel goedking:

Het is geen kwestie van slecht starten, zo in de trant van 20 x de sleutel omdraaien... Alleen zoals gezegd, zijn er condities waarop het iets langer duurt, voordat het blok aanslaat bij gewoon de eerste keer de sleutel omdraaien. Ik heb er meer mensen over gehoord.

Het is geen kwestie van slecht starten, zo in de trant van 20 x de sleutel omdraaien... Alleen zoals gezegd, zijn er condities waarop het iets langer duurt, voordat het blok aanslaat bij gewoon de eerste keer de sleutel omdraaien. Ik heb er meer mensen over gehoord.

zoiets?

benzine, warme motor uit, benzine in carb verdampt, duurt ff voordat vlotterkamer weer vol is

edit, nee injectie, lamaar, loop er langs te lulle ;)

zoiets?

benzine, warme motor uit, benzine in carb verdampt, duurt ff voordat vlotterkamer weer vol is

edit, nee injectie, lamaar, loop er langs te lulle ;)

die van mij vindt kleine stukjes niet leuk

dus 5 min. rijden 10 min. uit en dan weer starten dan wil hij nog wel eens afslaan

voor de rest nergens geen problemen mee:agent

Beste mensen,

Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.

Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.

Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.

die van mij vindt kleine stukjes niet leuk

dus 5 min. rijden 10 min. uit en dan weer starten dan wil hij nog wel eens afslaan

voor de rest nergens geen problemen mee:agent

Beste mensen,

Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.

Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.

origineel gepost door eccabrio

Beste mensen,

Ik praat over injectie, hoor. Accepteer het gewoon maar, het hoort een beetje bij de Monza/Sennie. Ik heb de mijne al meer dan 4 jaar, en hij heeft nooit anders gedaan. Trouwens, mijn Calibra's hadden het ook. Onsteking en CO hebben er niets mee te maken.

10 tot 15 keer rond draaien op de startmotor voordat hij aanslaat vind k wat veel..

ik heb diverse opels gehad.

(manta's calibra's/ cmmodore/senator)

maar als ze koud zijn een keer of 2/3/4 en dan zijn ze aan..

bij een calibra als hij warm was +-5 keer rond slaan en dan pas aan

bij de andere calibra's gewoon gelijk aan na 2/3 keer rondop d startmotor

de senator (a1 3ltr e) bij warme motor 1 tikje en hij liep weer.. en soms een keer of 4/5 rond, dat verschilde nog wel eens..

maar nog nooit een opel gehad die 10 tot 15 keer rond moest slaan voordat ie aan ging (ik heb dan ook alleen maar injectie motoren gehad!!!)

origineel gepost door eccabrio

Beste mensen,

Ik praat over injectie, hoor. Accepteer het gewoon maar, het hoort een beetje bij de Monza/Sennie. Ik heb de mijne al meer dan 4 jaar, en hij heeft nooit anders gedaan. Trouwens, mijn Calibra's hadden het ook. Onsteking en CO hebben er niets mee te maken.

Terug
Naar boven