• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.0 LE-2 slecht aanslaan warm

10 tot 15 keer rond draaien op de startmotor voordat hij aanslaat vind k wat veel..

ik heb diverse opels gehad.

(manta's calibra's/ cmmodore/senator)

maar als ze koud zijn een keer of 2/3/4 en dan zijn ze aan..

bij een calibra als hij warm was +-5 keer rond slaan en dan pas aan

bij de andere calibra's gewoon gelijk aan na 2/3 keer rondop d startmotor

de senator (a1 3ltr e) bij warme motor 1 tikje en hij liep weer.. en soms een keer of 4/5 rond, dat verschilde nog wel eens..

maar nog nooit een opel gehad die 10 tot 15 keer rond moest slaan voordat ie aan ging (ik heb dan ook alleen maar injectie motoren gehad!!!)

Bougie's zijn orginele (1214805) nieuwe en bougiekabels zijn ook vernieuwd.

Hij gaat warm werkelijk waar zeker 10 keer rond voordat hij aanslaat.

ken heb probleem hier idd ook en ik moet eerlijk zijn dat ik me der wel aan ergerde

koud sleutel om en lopen

warm idd duurde veel langer voordag ie aanpakte

monz en senator beide 3.0 e had toen oook bougies verdeler kabels roto etc vernieuwd maar ik ben er noit achter gekomen wat het was

id korte ritjes er effe uit en dan weer verder idd vondt ie niet prettig

Bougie's zijn orginele (1214805) nieuwe en bougiekabels zijn ook vernieuwd.

Hij gaat warm werkelijk waar zeker 10 keer rond voordat hij aanslaat.

ken heb probleem hier idd ook en ik moet eerlijk zijn dat ik me der wel aan ergerde

koud sleutel om en lopen

warm idd duurde veel langer voordag ie aanpakte

monz en senator beide 3.0 e had toen oook bougies verdeler kabels roto etc vernieuwd maar ik ben er noit achter gekomen wat het was

id korte ritjes er effe uit en dan weer verder idd vondt ie niet prettig

Ik heb zelf geen ervaring met injectie motoren.

Maar er zit toch ook een thermostaat / sensor op die controleert of de motor warm of koud is.

Misschien is deze defect. Dus dat de computer denkt dat hij koud is en op de choke loopt.

Het is maar een id.

Ik heb zelf geen ervaring met injectie motoren.

Maar er zit toch ook een thermostaat / sensor op die controleert of de motor warm of koud is.

Misschien is deze defect. Dus dat de computer denkt dat hij koud is en op de choke loopt.

Het is maar een id.

Motor komt goed op temperatuur en de voeler voor de computer is ook al vernieuwd voor de zwarte die erin hoort bij de blauwe verzuipt hij inderdaad al meteen is ook een euvel wat vaak over het hooft wordt gezien.

Motor komt goed op temperatuur en de voeler voor de computer is ook al vernieuwd voor de zwarte die erin hoort bij de blauwe verzuipt hij inderdaad al meteen is ook een euvel wat vaak over het hooft wordt gezien.

Terug
Naar boven