• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.0 V6 CDTi?

Ik ben zeer tevreden over mijn 3.0 v6 cdti ik wou ook geen lichtere vectra omdat ik ze gewoonweg niet snel genoeg vond en er een hoop extra zaken op zat.

Ook had ik het gevoel dat deze auto veel anders op de weg lag dan een 1.9 of 2.2.

Het enigste rare probleem dat ik heb gehad was dat het roetfilter/katalysator verstopt raakte was nergens bekend dat hij eronder zat en rare storingen veroorzaakte.

Deze hebben we leeg geslagen en teruggeplaatst en verder geen problemen ook niet bij apk.

Ik heb deze auto voor ritten in Duitsland voor mijn bedrijf in Nederland pak ik meestal een vivaro.

@ Jraaf: Ik vermoed dat dit een Y30DT betreft, deze heeft enkel een ROETKAT, en deze kan je inderdaad zo leeghalen zonder problemen..

@ Gompie: Ja dan heb je mazzel met je 3.0 V6 diesel, Deze drukregelaars zijn toch wel een VEEL voorkomend probleem, evenals de de hogedruk dieselpomp.

Willem

@jraaf wrote:@gompie wrote:Het enigste rare probleem dat ik heb gehad was dat het roetfilter/katalysator verstopt raakte was nergens bekend dat hij eronder zat en rare storingen veroorzaakte.

Deze hebben we leeg geslagen en teruggeplaatst en verder geen problemen ook niet bij apk.

Gompie,

Heb je dat gedaan zonder het DPF uit de ECU te programmeren?

Groet jraaf.

Ja dus.

@wim-v6 wrote:@ Jraaf: Ik vermoed dat dit een Y30DT betreft, deze heeft enkel een ROETKAT, en deze kan je inderdaad zo leeghalen

Willem

:thumb thanks voor de verklaring Willem.

Groet jraaf

Terug
Naar boven