• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.0 v6cdti

c-dett16v

Post vaak
hallo mensen,

kan iemand mij vertellen wat de zwakke plekken zijn van de vectra met een v6 cdti motor?

met 185.000km

en een automaat.

is dit een aan of af rader en waarom svp

bedankt alvast voor de reactie's

groet,

moshe

origineel gepost door vectratinus

ben je van plan een vec c aan te schaffen

ja!

alleen ik zoek geen problemen,

dus misschien kan iemand met ervaring mee adviseren.

Mijn Vectra heb ik bijna anderhalf jaar en heb er ongeveer 25000 km mee gereden.Tot nu toe zonder problemen. Het is wel een handgeschakelde 6 versnellingsbak. Kilometerstand is 170000. Is niet echt zuinig 1:12.Maar dat vergeef je deze motor wel. Rijdt errug lekker. Op het moment hoor ik wel wat gebonk aan de achterkant als ik over slecht wegdek rijdt. Dat zullen wel de stabilisator rubbers zijn.Maar dit heeft niets met de motor te maken.

Dus wat mij betreft een AANRADER.:thumbup

Op mijn werk zijn er 2 geweest (van de 2 die we hebben rijden volgens mij:hmmz) Die terug zijn gekomen omdat ze inhielden.

Toen een aantal kleppen, waar ik nu de naam niet van weet, in de pomp vervangen. En ze rijden weer als een trein.:)

Gr Pascal

Hey Pascal B,

Zag dat die bij jullie op het werk terug waren gekomen met inhouden! was dit inhouden bij ca 80 km/h en niet altijd even mooi stationair draaien? dit heb ik nu nl. en de garage kan het tot op heden niet vinden....

Hoor het graag!

zoals jullie ondertussen wel weten is het toch de 1900 cdti geworden:)

ook een fijn werkpaard hoor,

zeker een aanrader:thumbup

Terug
Naar boven