• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.0e in ascona b

Gubje

Post weinig
Vriend van mij opperde om een 3.0e in zijn ascona b in te bouwen.

Hebben we wat zitten googlen maar eigenlijk niks wijzer.

Hier iemand ervaring met waar je op moet letten? Kunnen kiezen uit getrag 265 (as aanpassen) of getrag 240 (zwakker). Beiden bakken zijn voorradig. Voor een 240 is in principe alles compleet, mits deze zo aan de motor past.

Motorsteunen en carterpan past dit zo? En radiator naar voren verplaatsen noodzakelijk? Is zonde om te slijpen in de carroserie.

je kan gewoon een 240 achter een 3.0 hangen ,heb medere gehad met een 3 liter en een 240 .

ook heb ik een 2.0 turbo met 278pk gehad met 240 bak, gaat goed . is maar net wat je er mee doen gaat .

Met lomp gedrag houd ook een 265 bak het niet altijd uit

Ok is dus goed zat. Een ascona heeft achter niet superveel grip dus de wielen zullen door het doorspinnen de krachten wel verdelen. Bak probleem al opgelost dan.

Ik ben toevallig op een filmpje op youtube uitgekomen, maar die heeft de motor naar achteren geplaatst ivm de gewichtsverdeling

" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit noodzakelijk om nog fatsoenlijk te kunen rijden?

Indien je naar voren plaatst komt het neer op toch de radiator ophanging weg slijpen (wat dus eigenlijk niet de bedoeling is) en andere radiator monteren, deze onderdelen namaken of kopen als je je tijd wil besparen http://link.marktplaats.nl/666985264" onclick="window.open(this.href);return false; en het zit er in?

Of ook een carterpan verlassen?

moet je ff aan ghanz vragen die heeft net een b manta omgebouwd naar 3.0 ! hij zit hier ook op het forum . hij kan je er alles over vertellen !

wat betreft de wegligging..

de mijne ligt in principe als een blok op de weg..

er niet vanaf te krijgen...

maaar alles kan kapot..

dus als je gewoon onwijs weggedrag vertoont.. tja dan kun je in een bocht wel eens aardig rechtuit schieten.

wat een verder euvel is... de achteras, totaaal geen gewicht op liggen.

dus het kontje wil wel heeeel graag alle kanten op.

ook daar is een simpele oplossing voor :P

wat er van achter mist aan gewicht... moet er dan gewoon bij..

tja.. t geheel wordt er wel zwaarder van, maar t rijd wel helderweg beter.

Al met al is het dus niet ideaal. Vind dat ik nu al redelijk wat onderstuur kan krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk aan te stugge voorvering. Een keer een fatsoenlijk setje eronder zal wonderen doen. In ieder geval ik vind onderstuur met een achterwiel aandrijver niet echt prettig.

V-motor zou ook wel kunnen ja, maar is ook een heel project. Uitlaten lijkt me nog níet zo'n probleem, omdat vriend van mij custom made uitlaten maakt met buigmachine. Die motoren zijn ook niet schreeuwend duur trouwens, maar heb er niet zo'n heel positieve verhalen over gehoord.

v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

ben ik helemaal met je eens Louwe... ( dat laatste dan. ;) )

maar aangzien ik zelf al geen fan ben van de c20xe motoren...

en zweer bij CIH power, tja.. dan moet er dus een c30ne in gehangen worden he :D

maar... weggedrag, en alle zaken van dien... staan mij prima aan.

ben dus zeker wel tevreden met mijn 6pitter cih in een manta b

Terug
Naar boven