• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3bar regelaar herkennen

CorsaTR

Post weinig
Hallo,

Ik heb een m2.5 rotor c20xe in mijn corsa met een mtech chip.

Hier zit nog gewoon het originele 2.5 bar brandstofdrukregelaar op.

Nu heb ik van de sloop een regelaar met een dieper 'kuiltje' bovenop maar er staat hetzelfde GM nummer op.

Zou dit een 3 bar regelaar wezen?

Hoe herken ik een 3 bar drukregelaar?

Alvast bedankt,

Arie

Ik heb er hier ook 2 van bosch (een met een dieper kuiltje als de ander) en op beide staat het niet.

Op allebei staat er 'made in germany' op de plek waar hieronder wel het aantal bar staat:

1473cbd0.jpg

Ik heb er hier ook 2 van bosch (een met een dieper kuiltje als de ander) en op beide staat het niet.

Op allebei staat er 'made in germany' op de plek waar hieronder wel het aantal bar staat:

1473cbd0.jpg

Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen.... Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op....

Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen.... Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op....

@Vinci wrote:Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

dan sla je te hard en dan spuit hij 3.5 bar in.... in doe en lange dop 10 erop en dan in draaien met een brommer poelie trekkertje en dan tegelijker tijd een brandstof druk meter erop.

Ik zou er ook niet zomaar op gaan rammen hoor, zou er lekker vanaf blijven, maar met een poelie en meter is een goede tip! :thumb

En dat zou ik de TS ook alleen maar aan kunnen raden, er op zetten en meten.... :vertag

@Vinci wrote:Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

dan sla je te hard en dan spuit hij 3.5 bar in.... in doe en lange dop 10 erop en dan in draaien met een brommer poelie trekkertje en dan tegelijker tijd een brandstof druk meter erop.

Deze zijn ook nog gewoon nieuw te bestellen

Je.kunt de 3 bar regelaars herkennen aan het diepere kuiltje.boven.op

Ivm de 2,5 bar regelaar die.nagenoeg vlak is van.boven

Ik zou er ook niet zomaar op gaan rammen hoor, zou er lekker vanaf blijven, maar met een poelie en meter is een goede tip! :thumb

En dat zou ik de TS ook alleen maar aan kunnen raden, er op zetten en meten.... :vertag

HG Motorsport verkoopt van de mooie verstelbare die in de plaats komen van je standaard regelaar, dus op dezelfde plek!

Deze zijn ook nog gewoon nieuw te bestellen

Je.kunt de 3 bar regelaars herkennen aan het diepere kuiltje.boven.op

Ivm de 2,5 bar regelaar die.nagenoeg vlak is van.boven

HG Motorsport verkoopt van de mooie verstelbare die in de plaats komen van je standaard regelaar, dus op dezelfde plek!

Terug
Naar boven