• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3e injectormod

origineel gepost door yzf1kr

origineel gepost door Nick-GSI

draadbreuk bij de stekker op de 3e injector

Nee, geen draadbreuk.

Corrosie in de stekker.

Waarom nou voornamelijk de 3e weet eigenlijk niemand.

Maar het komt bij de andere stekkers ook wel voor, alleen minder vaak.

Zo'n opel setje kost iets meer als een tientje. En komt van Delphi. Zelf zoeken kan wel, maar loont naar mijn mening de moeite niet.

Schijnt te komen omdat bij de 3e injector de motor warmer wordt dan bij de overige 3 injectors. Daarom is de 3e er gevoeliger voor, maar het kan ook optreden bij de andere injectors.

origineel gepost door yzf1kr

origineel gepost door Nick-GSI

draadbreuk bij de stekker op de 3e injector

Nee, geen draadbreuk.

Corrosie in de stekker.

Waarom nou voornamelijk de 3e weet eigenlijk niemand.

Maar het komt bij de andere stekkers ook wel voor, alleen minder vaak.

Zo'n opel setje kost iets meer als een tientje. En komt van Delphi. Zelf zoeken kan wel, maar loont naar mijn mening de moeite niet.

Schijnt te komen omdat bij de 3e injector de motor warmer wordt dan bij de overige 3 injectors. Daarom is de 3e er gevoeliger voor, maar het kan ook optreden bij de andere injectors.

Ja, die suggestie van die warme injector heb ik ook gelezen op Vec-c.com, maar dat is nergens goed onderbouwd.

Zeker als je bedenkt dat nr. 3 rechts van het midden zit, terwijl nummer 1 en 2 links netjes uit de wind achter de luchtinlaat zitten.

Ja, die suggestie van die warme injector heb ik ook gelezen op Vec-c.com, maar dat is nergens goed onderbouwd.

Zeker als je bedenkt dat nr. 3 rechts van het midden zit, terwijl nummer 1 en 2 links netjes uit de wind achter de luchtinlaat zitten.

de 3e connector ziet er wel een beetje verglaasd uit tov de rest, dit zou wel weer duiden op warmte.

Ik ga overigens ook dit checken:

Dan heb ik volgens mij alles wel gehad:

-egr

-inlaat (zat gelukkig al een nieuwe op toen ik hem kocht)

-map/turbo sensor

-injector stekker

-gasklephuis

-dpf heb ik niet

-software (zit inmiddels software van eds in).

hopelijk is dan het gestotter afgelopen

de 3e connector ziet er wel een beetje verglaasd uit tov de rest, dit zou wel weer duiden op warmte.

Ik ga overigens ook dit checken:

Dan heb ik volgens mij alles wel gehad:

-egr

-inlaat (zat gelukkig al een nieuwe op toen ik hem kocht)

-map/turbo sensor

-injector stekker

-gasklephuis

-dpf heb ik niet

-software (zit inmiddels software van eds in).

hopelijk is dan het gestotter afgelopen

zo zag het er voorheen uit (niet mijn blok):

motor.jpg

en zo ziet het er nu uit:

nu maar eens kijken of het gestotter weg is

zo zag het er voorheen uit (niet mijn blok):

motor.jpg

en zo ziet het er nu uit:

nu maar eens kijken of het gestotter weg is

het hikken rond de 2000~2400 toeren lijkt weg te zijn nu maar het inhouden bij +/- 2500 toeren en veel gas nog niet :(

het hikken rond de 2000~2400 toeren lijkt weg te zijn nu maar het inhouden bij +/- 2500 toeren en veel gas nog niet :(

Dat is je EGR-klep of .... de luchtstroom in je luchtfilter. Daar zit een rare toeter in ( om het geluid te dempen ) maar die schijnt , volgens vectra-c.com , dat inhouden te weeg te brengen.

Hij verzameld als het ware eerst alle power en knalt die er dan in 1 keer uit !

Dat is je EGR-klep of .... de luchtstroom in je luchtfilter. Daar zit een rare toeter in ( om het geluid te dempen ) maar die schijnt , volgens vectra-c.com , dat inhouden te weeg te brengen.

Hij verzameld als het ware eerst alle power en knalt die er dan in 1 keer uit !

Terug
Naar boven