• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3l v6 houd in b-corsa

Hallo,

Ik ben sinds kort in bezit van een b-corsa v6 3 liter

x30xe (mv6) 155kw met een 2.5 computer, i500 vectra b inlaat en een flowmaster

Nu zit ik met een probleem,

De auto houd in als ik het gas helemaal indruk, en geeft een vreemd geluid(niet op 6 cillinders lopen geluid) en bij 4000 toeren is dit probleem weg en heeft deze het volle vermogen, als ik rustig rij merk je er niets van! hij knalt ook soms uit de uitlaat als ik volgas wil geven en hij inhoud???

Verder wat ik merk is als ik een stoplicht nader en de koppeling intrap de toeren erg zakken naar 300/400 en daarna meteen weer trug na de 800 zoiets, soms slaat de auto hierdoor af!

Iemand enig idee???

mvg,

richard

Deze wagen staat trouwens te koop nu.

Zolang was die nog niet in bezit van deze eigenaar volgens mij ? Zonde, mooie wagen, mooie velgen..

corsa30.jpg

Deze wagen staat trouwens te koop nu.

Zolang was die nog niet in bezit van deze eigenaar volgens mij ? Zonde, mooie wagen, mooie velgen..

corsa30.jpg

welke warmtewisselaar?

die zit er niet meer in, externe oliekoeler heb ik er meteen opgezet.

bougies zijn net 2000km oud ofzo

kabels zouden het euvel kunnen zijn.

welke warmtewisselaar?

die zit er niet meer in, externe oliekoeler heb ik er meteen opgezet.

bougies zijn net 2000km oud ofzo

kabels zouden het euvel kunnen zijn.

Hmmz waar zou dit kunnen zijn dan?

De auto had dit in het begin amper, moest eraan wennen en toen ik echt ben gaan gassen zeg maar merkte ik na een paar dagen dat het erger werd!

ik heb totaal geen verstand van een v6 blok!

Hmmz waar zou dit kunnen zijn dan?

De auto had dit in het begin amper, moest eraan wennen en toen ik echt ben gaan gassen zeg maar merkte ik na een paar dagen dat het erger werd!

ik heb totaal geen verstand van een v6 blok!

De auto heeft eerst wel goed gelopen naar mijn mening, en het lijkt steeds erger te worden het inhouden!!!! hij lijkt niet op alle 6 de cillinders te lopen en bij 4000 toeren wel, daarboven is er ook nix aan de hand!

De auto heeft eerst wel goed gelopen naar mijn mening, en het lijkt steeds erger te worden het inhouden!!!! hij lijkt niet op alle 6 de cillinders te lopen en bij 4000 toeren wel, daarboven is er ook nix aan de hand!

Misschien de moeite waard is de bougiekabels en de DIS module is na te kijken, en/of te wisselen met een andere, kijken wat die dan doet.

Misschien de moeite waard is de bougiekabels en de DIS module is na te kijken, en/of te wisselen met een andere, kijken wat die dan doet.

ok, dan ga ik dat proberen!, dus de bobine ook??? ik merk als ik plank gas wil geven hij soms een harde knal uit de uitlaat geeft(lijkt wel of er onverbrandebenzin in uitlaat komt en deze ontploft?

ok, dan ga ik dat proberen!, dus de bobine ook??? ik merk als ik plank gas wil geven hij soms een harde knal uit de uitlaat geeft(lijkt wel of er onverbrandebenzin in uitlaat komt en deze ontploft?

de bobine is al nagekeken, en die is goed.

ik heb 2 slechte bougiekabels gehad, en toen vervangen.

maar kan dus zijn dat de andere ook op hun eind zijn.

@ willem, singelpoint pomp??????? kom op :hmmz

Terug
Naar boven