• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3l v6 houd in b-corsa

@sjoerdie wrote:bobine is getest op een andere v6, en daar waren geen problemen mee.

Is dat eerder getest of zojuist getest??

deze gaan namelijk in EEN KEER kapot.

heb het gehad van s'avonds aankomen vanuit Celle DLD naar Huis, thuis neergezet, volgende dag gestart bobine kapot...

Willem

@sjoerdie wrote:bobine is getest op een andere v6, en daar waren geen problemen mee.

Is dat eerder getest of zojuist getest??

deze gaan namelijk in EEN KEER kapot.

heb het gehad van s'avonds aankomen vanuit Celle DLD naar Huis, thuis neergezet, volgende dag gestart bobine kapot...

Willem

Problemo opgelost, bougies+kabels vervangen! toen liep die weer goed, vermogen terug onderin en knalt niet meer in de uitlaat!

Ik heb alleen de inlaat niet hoeven loshalen en de pakking vervangen zoals vele zeiden, heb een i500 inlaat en daar kon ik die achterste bank gewoon die buizenwirwar losmaken die klemmen rubbers (3st) ertussen uit kabels en bougies vervangen rubbers terug en klemmen vast en gaan met die banaan!

allen bedankt voor het meedenken!

gr,

richard

Problemo opgelost, bougies+kabels vervangen! toen liep die weer goed, vermogen terug onderin en knalt niet meer in de uitlaat!

Ik heb alleen de inlaat niet hoeven loshalen en de pakking vervangen zoals vele zeiden, heb een i500 inlaat en daar kon ik die achterste bank gewoon die buizenwirwar losmaken die klemmen rubbers (3st) ertussen uit kabels en bougies vervangen rubbers terug en klemmen vast en gaan met die banaan!

allen bedankt voor het meedenken!

gr,

richard

is exact hetzelfde inlaat als op de Vectra-B V6, maar dan ook Exact Exact, word alleen vaak te veel geld voor gevraagd.

ik haal ook alleen de helfdjes los om de bougies en/of de kabels te vervangen.

Maar heb je geen storing dan, ivm stuurbekrachtigings sensor????

als deze niet aangekoppeld zit heb je namelijk gereduceerd vermogen..

Willem

is exact hetzelfde inlaat als op de Vectra-B V6, maar dan ook Exact Exact, word alleen vaak te veel geld voor gevraagd.

ik haal ook alleen de helfdjes los om de bougies en/of de kabels te vervangen.

Maar heb je geen storing dan, ivm stuurbekrachtigings sensor????

als deze niet aangekoppeld zit heb je namelijk gereduceerd vermogen..

Willem

die sensor zit niet aangekoppeld van de stuurbekrachtigingsdruk.

Ik heb dat getest op een vectra, stekker losgegooid, en kreeg geen storing niets.

Dus heb ik die gewoon los gelaten

die sensor zit niet aangekoppeld van de stuurbekrachtigingsdruk.

Ik heb dat getest op een vectra, stekker losgegooid, en kreeg geen storing niets.

Dus heb ik die gewoon los gelaten

Mijn Vectra gaat lopen etteren (inhouden), net als een die ik kreeg met een storing op die sensor, die reed gewoon niet meer door de storing die deze had in de druksensor...

vandaar de vraag, maar als het werkt, dan werkt het.

Willem

Mijn Vectra gaat lopen etteren (inhouden), net als een die ik kreeg met een storing op die sensor, die reed gewoon niet meer door de storing die deze had in de druksensor...

vandaar de vraag, maar als het werkt, dan werkt het.

Willem

er gaat wel eens een storingslampje branden(heeft die altijd al gedaan sinds in mijn bezit) maar dit is meestal als ik voor het stoplicht sta te wachten en dan als ik wegrij is het weer uit. ik kan niet zeggen dat ik iets merk aan het vermogen of hij moet al altijd met minder vermogen rijden...

er gaat wel eens een storingslampje branden(heeft die altijd al gedaan sinds in mijn bezit) maar dit is meestal als ik voor het stoplicht sta te wachten en dan als ik wegrij is het weer uit. ik kan niet zeggen dat ik iets merk aan het vermogen of hij moet al altijd met minder vermogen rijden...

@richardschaeks wrote:er gaat wel eens een storingslampje branden(heeft die altijd al gedaan sinds in mijn bezit) maar dit is meestal als ik voor het stoplicht sta te wachten en dan als ik wegrij is het weer uit. ik kan niet zeggen dat ik iets merk aan het vermogen of hij moet al altijd met minder vermogen rijden...

en als je hem uitleest wat voor melding krijg je dan?

@richardschaeks wrote:er gaat wel eens een storingslampje branden(heeft die altijd al gedaan sinds in mijn bezit) maar dit is meestal als ik voor het stoplicht sta te wachten en dan als ik wegrij is het weer uit. ik kan niet zeggen dat ik iets merk aan het vermogen of hij moet al altijd met minder vermogen rijden...

en als je hem uitleest wat voor melding krijg je dan?

Auto heb ik gewoon nog hoor! heb grappige vrienden die ongeveer alles van me te koop hadden gezet! hijs momenteel wel geschorst voor de winter, ga het olie verbruik aanpakken!

greetz!

Terug
Naar boven