• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3x afgekeurt pfffffff

Hey Hey.

Mijn opel astra G is vandaag naar de keuring geweest.

Mijn wagen is voor de 3x afgekeurd en elke keer is het een anderen probleem.

Wat ik nu heb.

K01 Mistlamp werkt niet achter.

K05 Hoogte verstelling werkt niet.

Dit zijn mijn lampen.

imag0252q.jpg

achterkant kant

imag0254d.jpg

Binnen kant knop weg gewerkt.

imag0256z.jpg

Waar moet ik mijn verstelling motor kwijt ?

Trek haak verwijdert kabels verwijdert !

krijg twee weken de tijd om het op te lossen

Mvg fastjuh

Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.

Ik had me lichten er in gezet en de motortjes op zij gelegd.

Nu kwam iemand naar me toe met trek haak ben je het verplicht om verstelbare lichte te hebben .

Dat is de reden dat ik hem er af heb gehaald.

Ik heb me lampen er uit gehaald om te kijken als ik er wel een stel motor in kan zetten.

Nu kwam ik op een rare dop die ik wel eens meer heb proberen uit te halen

Beetje geweld er bij en ging open.

En ja hoor de aansluiting van me stel motor.

Morgen even 1 nieuwe motor halen en een nieuwe mistlamp.

Dan is die klaar.

volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

je foto van de achterkant werkt trouwens niet.

maar je moet sowieso 1 mistachterlicht hebben, aan de bestuurderskant, de andere kant ben je niet verplicht.

is het lampje zelf niet kapot? (al lijkt me dat het 1e waar je naar kijkt eigenlijk maar ja)

Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.

Nu kwam iemand naar me toe met trek haak ben je het verplicht om verstelbare lichte te hebben .

Ik heb me lampen er uit gehaald om te kijken als ik er wel een stel motor in kan zetten.

Dan is die klaar.

@soepkiepe wrote:volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

maar je moet sowieso 1 mistachterlicht hebben, aan de bestuurderskant, de andere kant ben je niet verplicht.

is het lampje zelf niet kapot? (al lijkt me dat het 1e waar je naar kijkt eigenlijk maar ja)

Dat dacht ik dus ook.

Trek haak verwijderen en kabel.

En bij keuring knop aftappen om dat hum er totaal niks te zoeken hebben.

Morgen ga ik RDW bellen want word gek elke keer.

( vrijdag was ik bij een keuring bedrijf daar wast me mistlamp goed en me lampen ook goed

C02 goed 1 probleem hij was te laag kwam niet op de brug dus keuring kon niet door gaan.)

Dus moest ik naar een ander toe en krijg ik dit weer.

Mislamp is nu kapot werkte vanochtend nog want heb hem na gelopen )

volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

maar leg me es uit waarom jij je trekhaak er af wilt halen? dat begrijp ik dan ff niet.

hoogte versteling gaat om de voorlampen.

mistlamp zit gewoon achterop.

dus ik snap ff niet waarom jij je trekhaak er af wilt hebben.

enige wat ik mij kan bedenken is dat ie voor je kenteken zit, anders zal ik niet weten waarom je die er af wilt halen voor de apk

Dat wieltje kun je er toch niet zomaar uit halen? Ik heb dat gedoe ook ieder jaar met die motortjes. Dus als je dat wieltje er zo uit kan halen zou dat handig zijn.

het is toch de eenvoudigste oplossing !?!?

De koplamphoogteregelaar verwijderen en hij voldoet aan de keuringseisen daarvoor.

Oh ja, wel er eentje voor terugdoen waarin GEEN koplamphoogteregelaar in zit.

Volgens mij kun je 2 kleine plamuurmessen steken links en rechts van het lichtschakelaar en kun je hem eruit trekken.

Of werkt het toch anders ? (dit heb ik hier eens gelezen)

Rik ;)

@soepkiepe wrote:volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

Dat dacht ik dus ook.

Trek haak verwijderen en kabel.

En bij keuring knop aftappen om dat hum er totaal niks te zoeken hebben.

Morgen ga ik RDW bellen want word gek elke keer.

( vrijdag was ik bij een keuring bedrijf daar wast me mistlamp goed en me lampen ook goed

C02 goed 1 probleem hij was te laag kwam niet op de brug dus keuring kon niet door gaan.)

Dus moest ik naar een ander toe en krijg ik dit weer.

Mislamp is nu kapot werkte vanochtend nog want heb hem na gelopen )

maar leg me es uit waarom jij je trekhaak er af wilt halen? dat begrijp ik dan ff niet.

hoogte versteling gaat om de voorlampen.

mistlamp zit gewoon achterop.

dus ik snap ff niet waarom jij je trekhaak er af wilt hebben.

enige wat ik mij kan bedenken is dat ie voor je kenteken zit, anders zal ik niet weten waarom je die er af wilt halen voor de apk

@fastspeed wrote:Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.

Dan is die klaar.

Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.

Rik ;)

Dat wieltje kun je er toch niet zomaar uit halen? Ik heb dat gedoe ook ieder jaar met die motortjes. Dus als je dat wieltje er zo uit kan halen zou dat handig zijn.

@KadAstra-EF wrote:@fastspeed wrote:

Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.

Rik ;)

Bij steek proef / RDW vuik weten ze donders dat er verstelbare lichten zijn geleverd op die wagen.

Je kan een keur meester uit spelen om de knop te verwijderen

het is toch de eenvoudigste oplossing !?!?

De koplamphoogteregelaar verwijderen en hij voldoet aan de keuringseisen daarvoor.

Oh ja, wel er eentje voor terugdoen waarin GEEN koplamphoogteregelaar in zit.

Volgens mij kun je 2 kleine plamuurmessen steken links en rechts van het lichtschakelaar en kun je hem eruit trekken.

Of werkt het toch anders ? (dit heb ik hier eens gelezen)

Rik ;)

@fastspeed wrote:Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.

Dan is die klaar.

Rik ;)

Terug
Naar boven