• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3x afgekeurt pfffffff

ik heb een trekhaak op me astra van 95, is in april goed gekeurd, en heb geen in hoogte verstelbare lampen.

heb daar ook echt nog nooit van gehoord dat dat verplicht is op een auto met trekhaak.

maar normaal vertellen ze je ook wel hou je dat het beste kan oplossen als er iets mankeerd aan de auto.

dus misschien is het slim om dat eens na te vragen.

@KadAstra-EF wrote:@fastspeed wrote:

Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.

Rik ;)

Bij steek proef / RDW vuik weten ze donders dat er verstelbare lichten zijn geleverd op die wagen.

Je kan een keur meester uit spelen om de knop te verwijderen

Volgend jaar een ander keuring station vinden ;)

Ik heb ook nog nooit gehoord van afkeur op mistlampen voor, of koplampverstelling.

Voor de 3e keer afgekeurd...Herkenbaar probleem.

Zie je heel veel bij mensen die zelf hun auto wel even willen fixen voor de apk.

Komen ze terug is er wel weer iets anders wat kapot gegaan is na de keuring.

Als je hem nou gelijk bij de garage had laten doen dan was er niets aan de hand geweest.

Dat stelschakelaartje er uit halen gebeurt in elke garage, of de klant moet percee de boel goed werkend hebben.

Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten fixen verder? maar dingen zoals lampjes fixen laat je gewoon in de garage doen. Zo veel kost het niet en je zit daarna niet dat je 10x heen en weer moet omdat er weer iets anders stuk is.

@ kaneelschep...afkeur op die dingen is gewoon normaal. Maar een schappelijke garage trekt dan ff de schakelaar er uit zodat het niet meer hoeft te werken. Zodat het geen apk-eis meer is.

ik heb een trekhaak op me astra van 95, is in april goed gekeurd, en heb geen in hoogte verstelbare lampen.

heb daar ook echt nog nooit van gehoord dat dat verplicht is op een auto met trekhaak.

maar normaal vertellen ze je ook wel hou je dat het beste kan oplossen als er iets mankeerd aan de auto.

dus misschien is het slim om dat eens na te vragen.

@Fearless wrote:Voor de 3e keer afgekeurd...Herkenbaar probleem.

Zie je heel veel bij mensen die zelf hun auto wel even willen fixen voor de apk.

Als je hem nou gelijk bij de garage had laten doen dan was er niets aan de hand geweest.

Dat stelschakelaartje er uit halen gebeurt in elke garage, of de klant moet percee de boel goed werkend hebben.

Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten fixen verder? maar dingen zoals lampjes fixen laat je gewoon in de garage doen. Zo veel kost het niet en je zit daarna niet dat je 10x heen en weer moet omdat er weer iets anders stuk is.

@ kaneelschep...afkeur op die dingen is gewoon normaal. Maar een schappelijke garage trekt dan ff de schakelaar er uit zodat het niet meer hoeft te werken. Zodat het geen apk-eis meer is.

Kijk nu zeg jij laat het bij de garage zelf doen.

Nu bekijk ik me mist lampje achter die in vanmorgen nog werkte.

Boltje nog heel bekijk de zekering kast zekering weg .

Nu ga je toch niet zegen dat 2 man ziet dat die brand en komt terug kapot en dat een dwerg de zekering er uit heb gehaald !!

Ga morgen terug

Volgend jaar een ander keuring station vinden ;)

Ik heb ook nog nooit gehoord van afkeur op mistlampen voor, of koplampverstelling.

Voor de 3e keer afgekeurd...Herkenbaar probleem.

Koplampverstelling moet gewoon werken als de schakelaar erin zit. wat ik weleens doe is gewoon de schakelaar eruit wippen. Maar als het wat kleine dingetjes zijn waarop de auto wordt afgekeurd zoals een zekering of 1 lampje dan vind een klant niet erg als je dat voor hem maakt ook als hij het zelf repareerd. scheelt weer een keer heen en weer rijden voor de klant

@Fearless wrote:Voor de 3e keer afgekeurd...Herkenbaar probleem.

Kijk nu zeg jij laat het bij de garage zelf doen.

Nu bekijk ik me mist lampje achter die in vanmorgen nog werkte.

Boltje nog heel bekijk de zekering kast zekering weg .

Nu ga je toch niet zegen dat 2 man ziet dat die brand en komt terug kapot en dat een dwerg de zekering er uit heb gehaald !!

Ga morgen terug

ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.

en over trekhaak heb ik ze helemaal niet gehoort.

ik had de gewone schakelaar vervangen door 1 van vectra b met xenon daar heb je de koplamp verstelling niet opzitten gelukkig en had de koplampen netjes afgesteld op me werk

Koplampverstelling moet gewoon werken als de schakelaar erin zit. wat ik weleens doe is gewoon de schakelaar eruit wippen. Maar als het wat kleine dingetjes zijn waarop de auto wordt afgekeurd zoals een zekering of 1 lampje dan vind een klant niet erg als je dat voor hem maakt ook als hij het zelf repareerd. scheelt weer een keer heen en weer rijden voor de klant

@opelfreak1975 wrote:ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.

ik had de gewone schakelaar vervangen door 1 van vectra b met xenon daar heb je de koplamp verstelling niet opzitten gelukkig en had de koplampen netjes afgesteld op me werk

past de schakelaar van een vectra b ook gewoon in een astra g dan?

ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.

hogetregeling motortjes gaan vaaak stuk gewoon vervangen dan werkt het weer. Houd je tevens je auto wat netter onder de kap zullen ze ook niet zo vaak afkeuren.

@opelfreak1975 wrote:ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.

past de schakelaar van een vectra b ook gewoon in een astra g dan?

Overigens kun je de lichtschakelaar vervangen door een xenon-lichtschakelaar, deze stelt automatisch dus deze heeft geen stelknopje dan hoeft het dus niet te werken.

Voorbeeld (van een belgische website)

schakelaar.jpg

hogetregeling motortjes gaan vaaak stuk gewoon vervangen dan werkt het weer. Houd je tevens je auto wat netter onder de kap zullen ze ook niet zo vaak afkeuren.

Overigens kun je de lichtschakelaar vervangen door een xenon-lichtschakelaar, deze stelt automatisch dus deze heeft geen stelknopje dan hoeft het dus niet te werken.

Voorbeeld (van een belgische website)

schakelaar.jpg

Terug
Naar boven