@Aapje wrote:@Corsa_GSi wrote:Cassette kan je niet wisselen, want 5 bak is iets langer.
Sorry zal 'm uit mijn F10/4 halen, daar zit nu een F10/5 in... Past echt niet hoor!
Achteruitrij schakelaar kan blijven zitten zover ik weet.
Schakelhoedje heb je nodig, bouten die zijn korter bij de 4-bak cassette, nieuwe bak-pakking, olie, klein plastic/metaal stukje bij de pook moetje weg zagen.
1) schakelhoedje bovenop los halen, 4 bouten + mechanisme los halen van de pook.
2) 1 motorsteun los, bak+motor iets laten zakken anders komt de cassette niet eruit.
3) cassette eruit wrikken/rammen met een goede hamer, zitten goed vast geplakt
4) zodra je de cassette eruit hebt, tandwiel tellen wat naar je diff gaat. deze moet overeenkomen met de oude, anders krijg je de nieuwe cassette _nooit_ in de klok van de F10 bak.(Tandwiel kan je overzetten! Het is het laatste tandwiel dus, klem los, tandwiel eraf

)
5) bak erin schroeven olie vullen (1,2 of 1,5L) effetjes vraagbaak lezen. (letop: differentieel loopt niet leeg van olie, dus niet TE veel olie erin douwen).
6) schakelhoedje erop zetten van de F10/13 bak (zijn ook het zelfde als F16~18 bakken). Wel zorgen dat de bak in neutraal staat anders krijg je 'm niet erop.
7) rest weer vast zetten zoals 't zat en je bent klaar bij de versnellingsbak.
Binnen bij de pook effe een klein knobbeltje met een flexzaag weg rammen, en je kan naar de 5de versnelling bewegen met je pook.
Mocht je er niet uitkomen, kan je mij evt. mailen. Heb intussen een hoop bakkies op deze manier gewisseld
Bakkeuze laat ik aan jou over, je kan 'm van een Corsa-A/B halen, maar ook van een Astra-F C14NZ.
De voorkeur bij mij ligt op een Astra-F C14NZ want die hebben een F13WR bak volgens de fabrieksspecs. Corsa-B's vind je het beste op de sloop met weinig km's. Dus ik zou daarvoor als 2de gaan.
Heb je toevallig een foto van dat stukkie wat je weg moet zagen ?