• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

40DCOE Webers op 2.0CIH

Ik wil voor mijn A manta met CIH 2.0S, waarvoor ik een setje 40DCOE webers heb gekocht, de sproeierbezetting voor elkaar gaan maken. Wie rijdt er ook met een CIH 2.0 en heeft een advies hiervoor?

Momenteel heb ik 35 mm venturi's welke ik het liefst zo wil houden. En heb een 290 graden Kent nokkenas.

En om het nog handiger te maken :P , komen er ook lpg gasmengstukken op (van BCCP).

Ik heb hier een set dubbele webers (36 mm venturi) die op een 2.0S hebben gezeten, mijn blok loopt niet, zo ver ben ik nog niet.

Dit is de sproeierbezetting:

145 main jet

190 air corrector

F16 emulsion tubes

50/55f9 idle jet

ik hoop dat je er iets aan hebt.

origineel gepost door Redmanta84

Ik wil voor mijn A manta met CIH 2.0S, waarvoor ik een setje 40DCOE webers heb gekocht, de sproeierbezetting voor elkaar gaan maken. Wie rijdt er ook met een CIH 2.0 en heeft een advies hiervoor?

Momenteel heb ik 35 mm venturi's welke ik het liefst zo wil houden. En heb een 290 graden Kent nokkenas.

En om het nog handiger te maken :P , komen er ook lpg gasmengstukken op (van BCCP).

als je nog gesmengstukken zoekt, ik heb nog een set liggen

Bedankt voor de reacties.

Hubert002, de waarden die je geeft geven me enige referentie, al weet ik natuurlijk niet hoe jouw setup loopt ;).

Bedankt voor het aanbod gt/w, maar ik heb al een setje mengstukken. Heb je goede ervaringen hiermee gehad?

Ik zag na een tijdje surfen de volgende info op het duitse 'achterwielaandrijvers forum' staan.

Als Beispiel für häufig verwendete Motoren sollen folgende Listen dienen:

2,0l

-Schwimmernadelventil (bis 500ccm) = 2.00

-Hauptdüse = 145

-Mischrohr (450-575ccm) = F2

-Leerlaufdüse (490-560ccm) = 55

-Beschleunigungspumpendüse = 45 (eher großzügig)

-Vorzerstäuber (bis 500ccm) = 4,5

-Hauptlufttrichter (be525ccm) = 38

(bron: http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=31)

- Zou het veel uitmaken, als je b.v. al 35mm hoofdventuri's hebt, om dan de bovenstaande sproeierbezetting te nemen?

- En wat zal de invloed van de vergrootte weerstand door de lpg mengstukken zijn, waardoor je misschien je sproeierbezetting toch anders moet kiezen?

Terug
Naar boven